26

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

Soesie schreef:

Je kun hem ook anders maken, dan kun je hem horizontaal doorsnijden net als een gewone taart. Geen last van een zakkende vulling.
Je bakt ook een ronde taart en snij hem doormidden.
Zet die helften met de platte kant op tafel. Zo heb je de vorm van de tas al en deze kun je zo horizontaal doorsnijden.
Zo haal je 2 tassen uit 1 taart. Des te groter de rond vorm des te groter de tas. ;)

Zou hier een voorbeeld foto's geplaatst kunnen worden? Ik begrijp het niet helemaal.
U bedoelt: een ronde taart niet in lagen meteen, maar eerst doormidden. En de platte kant leg je op tafel (dit is dan zo dik als die op de foto?) en daarna horizontaal gaan snijden in laagjes?

Ik ben binnenkort jarig en wil graag een tas maken als taart. Hoop dat het me wel lukt...

27 Laatst bewerkt door Kaat75 (11-01-2012 15:23)

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

rabia schreef:
Soesie schreef:

Je kun hem ook anders maken, dan kun je hem horizontaal doorsnijden net als een gewone taart. Geen last van een zakkende vulling.
Je bakt ook een ronde taart en snij hem doormidden.
Zet die helften met de platte kant op tafel. Zo heb je de vorm van de tas al en deze kun je zo horizontaal doorsnijden.
Zo haal je 2 tassen uit 1 taart. Des te groter de rond vorm des te groter de tas. ;)

Zou hier een voorbeeld foto's geplaatst kunnen worden? Ik begrijp het niet helemaal.
U bedoelt: een ronde taart niet in lagen meteen, maar eerst doormidden. En de platte kant leg je op tafel (dit is dan zo dik als die op de foto?) en daarna horizontaal gaan snijden in laagjes?

Ik ben binnenkort jarig en wil graag een tas maken als taart. Hoop dat het me wel lukt...

Ben binnenkort jarig en wil misschien ook zo'n taart maken...Mijn vraag is Hoe snij je de taart aan voor de gasten? Krijg je geen ongelijke stukken? Of ben ik zo dom dat ik het allemaal niet goed begrijp?

28

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

wat is de taartenkalender 2011?

29

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

sorry taarten agenda 2011

30

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

ik heb m gemaakt vorige week.... ik vind het vullen voordat je m op zijn kant zet niet fijn, daardoor zakt ie snel in.
als ik mag adviseren, eerst op de kant dan horizontaal pas vullen.
ik vond t ook wel wat (maar dat was achteraf) als dat dan ombre-cake zou zijn....
en als je eerst onderop een plaatje fondant legt (ook achteraf bedacht) dan kun je m omleggen voor je gaat snijden

toch?

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

31

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

heel mooi,en ik heb vraag wat afmeeting was bakvorm en hoeveel stukjes komt uit?

32

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

Super bedankt! ik had al zo n vermoeden dat het zo moest, fijn deze bevestiging  :thumb:

Taart Smakelijk is de naam

33

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

Dankzij jou toch besloten om hem te vullen zoals ji het deed, en met succes. Zie mijn eerste chanel tas taart, gevuld met o.a.verschillende smaken botercreme
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSCB4SEY-D.jpg
Bedankt voor je duidelijke uitleg. kun je hem daarna weer als gewone taart aansnijden. Wel zo makkelijk ;)

gr Sacha

34

Re: [HOW TO] het maken van een handtas-taart

Dankzij jou toch besloten om hem te vullen zoals ji het deed, en met succes. Zie mijn eerste chanel tas taart, gevuld met o.a.verschillende smaken botercreme
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSCB4SEY-D.jpg
Bedankt voor je duidelijke uitleg. kun je hem daarna weer als gewone taart aansnijden. Wel zo makkelijk ;)

gr Sacha