26

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Waaaauuuwwww wat gaaaf! Dat ziet er goed uit!! Echt een superleuk idee....Heb je dat met gewone food colouring gedaan??
:thumb:

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

27

Re: Tussen cake en biscuit in :)

dank jullie wel,
ik heb het met de wilton kleurtjes gedaan en de groene met electric green!

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

28

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Die Rainbow cake is echt heel erg leuk, alleen hoe heb je dat precies gedaan???

29

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Iemand een idee hoe lang je deze cake kan bewaren? Ongevuld? :D Dan kan ik alvast gaan bakken..

30

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Hij staat in de oven.. Heb wel spierballen gekregen zeg ;) Ben benieuwd hoe hij wordt!!! :D

31

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Je kan hem net zo lang bewaren als biscuit. Hij is snel al minder lekker vind ik. Dus uiterlijk de volgende dag decoreren :) Anders invriezen...Gaat ook prima!
En ik ben benieuwd hoe hij uit de oven komt!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

32

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik denk dat het niet helemaal oke is gegaan in de oven.. Ik vind hem er niet zo lekker uitzien en hij is ook niet zo hoog.. Maar een cm of 5 ofzo.. Had een vorm van 22,5 cm..

Ga toch ook maar even een normaal biscuit bakken denk ik.. ;) Volgende keer nog een keer proberen, maar nu geen geduld meer voor..

33

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Wat geweldig, dat wil ik ook heel graag maken..
Ik ga het recept gelijk uitproberen voor een carstaart vlg week!
Heel erg bedankt voor het delen!

zo hééérlijk ontspannend.....

34

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Dootjuh schreef:

Ik denk dat het niet helemaal oke is gegaan in de oven.. Ik vind hem er niet zo lekker uitzien en hij is ook niet zo hoog.. Maar een cm of 5 ofzo.. Had een vorm van 22,5 cm..

Ga toch ook maar even een normaal biscuit bakken denk ik.. ;) Volgende keer nog een keer proberen, maar nu geen geduld meer voor..

Hoihoi :) Misschien is 22.5 dan toch al te groot...Bij mij wordt de 20 cm erg hoog....bijna 9 cm. Maar het is even zoeken, welke temperatuur bij welke vorm....Volgende keer beter :)
Je kan hem in ieder geval proeven, of er nog 1 maken en daar dan samen 1 taart van maken....Succes!!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

35

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik denk dat m'n oven te warm stond, de buitenkant was keihard, er is gewoon iets niet goed gegaan.. MAAR ik heb de buitenkant eraf gesneden en hem toch gewoon gevuld, smaakt goed :D

36

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik vind het erg lekker. Het was goed gelukt en ook erg fijn om te snijden en te verwerken!

Dank je voor de vertaling!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

37

Re: Tussen cake en biscuit in :)

IrisvR schreef:

Ik vind het erg lekker. Het was goed gelukt en ook erg fijn om te snijden en te verwerken!

Dank je voor de vertaling!

Groetjes Iris

Graag gedaan! Wat fijn!!  :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

38

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Bij mij zakte het ei-suiker-meel mengsel wat in nadat ik het warme melk-boter mengsel er doorheen had gespateld  :think:

Ik heb em daarna in een 22cm blik gedaan maar hij is helemaal niet hoog geworden  :think:

Wat heb ik verkeerd gedaan??

39

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik heb em dit weekend ook gemaakt, m'n allergische dochter was iig al blij met een nieuw recept  ;)  en ik vond het zelf ook lekker hoor.

Groetjes,
Marianne

40

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Super, dit recept moet ik een keer proberen.
Bedankt :thumb:

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

41 Laatst bewerkt door angelavanderploeg (05-04-2011 18:43)

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ben erg benieuwd, ga hem zeker eens proberen!
Op de foto van de rainbowcake zie je ook dat hij wat steviger is...

En vloeibaar eigeel?!
Wat een uitvinding, dat wil ik ook!

42

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Noompie schreef:

Bij mij zakte het ei-suiker-meel mengsel wat in nadat ik het warme melk-boter mengsel er doorheen had gespateld  :think:

Ik heb em daarna in een 22cm blik gedaan maar hij is helemaal niet hoog geworden  :think:

Wat heb ik verkeerd gedaan??

Tja dat is zo'n mysterie, en zonder dat ik mee kan kijken kan ik niet met zekerheid zeggen wat ik denk dat het is geweest...
mijn boter/melk mengsel is ook altijd nog warm, met stoom zeg maar...Dus dat moet geen probleem zijn. Hij is na het mengen met het meel best dik, en de melk geeft hem zijn "biscuitbeslag substantie" weer terug zodat je hem kan schenken. Misschien is het de maat 22. Die is qua inhoud groter dan de 20 cm...dan komt hij niet zo hoog.
Jammer dat het niet gelukt is. Was hij wel lekker??

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

43

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Bedankt voor je antwoord, de melk hoort dus iig warm te zijn ;)
Hij kwam echt maar amper boven de rand van de bakvorm heen  :think:  hij smaakte prima maar was wel zwaar, meer cake dan biscuit.. maar goed dat is logisch als hij zo compact is ;)
Ik ga het van het weekend gewoon nog een keer proberen in 20cm!!

44

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ja warme melk en niet heet heet...
Succes...hoop dat het lukt!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

45

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik ben ook op zoek naar een ander recept dan de mix en kwam op die van jouw terecht.
Mag ik vragen kan ik dit recept gewoon verdubbelen voor een grotere bakpan??

Alvast bedankt.
Groetjes

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

46

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Hoi, heb je misschien het originele recept nog? Met cups en ounces etc? Alvast bedankt!

47

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Binkie1428 schreef:

Ik ben ook op zoek naar een ander recept dan de mix en kwam op die van jouw terecht.
Mag ik vragen kan ik dit recept gewoon verdubbelen voor een grotere bakpan??

Alvast bedankt.
Groetjes


Ik denk dat dat wel moet lukken, al zal de baktijd langer zijn. Een keertje uitproberen.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

48

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Em schreef:

Hoi, heb je misschien het originele recept nog? Met cups en ounces etc? Alvast bedankt!

Sugar         10 oz
Whole eggs 6 oz
Egg yolks    2 oz
Salt             0.12 oz (5⁄8 tsp)
Cake flour   8 oz
Baking powder 0.25 oz
Skim milk        4 oz
Butter               2 oz
Vanilla extract 0.25 oz


Scale ingredients accurately.
2. Combine the eggs, sugar, and salt in a stainless-steel bowl. Immediately set the bowl
over a hot water bath and stir or beat with a whip until the mixture warms to a
temperature of about 110°F (43°C) (a).
The reason for this step is that the foam attains greater volume if warm.
3. With a wire whip or the whip attachment of a mixer, beat the eggs at high speed until
they are very light and thick (b). This may take as long as 10 to 15 minutes if the
quantity is large.


Variation: Hot Milk and Butter Sponge
1. Scale ingredients accurately. Heat the milk and butter together until the butter is melted.
2. Whip the eggs into a foam as in the plain sponge method, steps 2 and 3. Zie hierboven
3. Fold in the sifted dry ingredients (flour, leavening, cocoa, etc.) as in the basic
procedure.
4. Carefully fold in the hot butter and milk in three stages. Fold in completely, but do not
overmix.
5. Immediately pan and bake.


:)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

49

Re: Tussen cake en biscuit in :)

mamakaat schreef:
Em schreef:

Hoi, heb je misschien het originele recept nog? Met cups en ounces etc? Alvast bedankt!

Sugar         10 oz
Whole eggs 6 oz
Egg yolks    2 oz
Salt             0.12 oz (5⁄8 tsp)
Cake flour   8 oz
Baking powder 0.25 oz
Skim milk        4 oz
Butter               2 oz
Vanilla extract 0.25 oz


Scale ingredients accurately.
2. Combine the eggs, sugar, and salt in a stainless-steel bowl. Immediately set the bowl
over a hot water bath and stir or beat with a whip until the mixture warms to a
temperature of about 110°F (43°C) (a).
The reason for this step is that the foam attains greater volume if warm.
3. With a wire whip or the whip attachment of a mixer, beat the eggs at high speed until
they are very light and thick (b). This may take as long as 10 to 15 minutes if the
quantity is large.


Variation: Hot Milk and Butter Sponge
1. Scale ingredients accurately. Heat the milk and butter together until the butter is melted.
2. Whip the eggs into a foam as in the plain sponge method, steps 2 and 3. Zie hierboven
3. Fold in the sifted dry ingredients (flour, leavening, cocoa, etc.) as in the basic
procedure.
4. Carefully fold in the hot butter and milk in three stages. Fold in completely, but do not
overmix.
5. Immediately pan and bake.


:)


Perfect :thumb: dank je

Re: Tussen cake en biscuit in :)

Ik wil dit recept graag een keertje proberen. Ik vind gewoon biscuit deeg niet zo lekker... beetje droog.
Weet iemand hoeveel ( M ) eieren er gaan in 188 gram ei en hoeveel eidooiers ( M ) er ongeveer gaan in 60 gram?

Alvast bedankt,
Groetjes Pauline