1

Onderwerp: siliconen bakvormen

Hallo bakkers,

Hier een bericht uit het lekkere Zuiden van 't land.
Ik kwam via via op deze site terecht, las een aantal berichten en vroeg me af of jullie net zo'n goede ervaringen met siliconen bakvormen hebben als ik?

Tot zo'n anderhalf jaar geleden bakte ik regelmatig broden, cakes en taarten, waarvan het resultaat - naar mijn mening - meestal te wensen overliet. Er ging altijd wel iets mis. Tegenwoordig bak ik alles in siliconen vormen en ik ben er enorm enthousiast over.
Je krijgt de inhoud moeiteloos uit de vorm, en het resultaat heeft een mooie, strak gladde bovenkant, wat 'm ideaal maakt om simpel te glazuren voor een heel mooi effect.

Je kunt de vormen trouwens ook prima gebruiken voor koude gerechten (huzaren- of zalmsalades bijv.) en ijstaarten. SCHITTEREND!

Als je interesse hebt, moet je eens kijken op www.marktplaats.nl, bij siliconen bakvormen.
Er zijn grote en kleine rozen en zonnebloemen (de zonnebloemen geven het mooiste resultaat), hartjes, ronde taartvormen, beren, grote en kleine tulbanden enz.

Ik heb ze inmiddels allemaal voor eigen gebruik en heb nog geen moment spijt gehad van de aanschaf. Bovendien kun je ze gemakkelijk in elkaar en ergens tussen vouwen, dus ze nemen niet eens veel ruimte in.
GEWELDIGE UITVINDING!

2

Re: siliconen bakvormen

Kijk eens in  deze rubriek op pagina 2 bij "Siliconen vorm of normale bakvorm " van Justa, daar heb je al enkele reacties ivm siliconen bakvormen.

Ik ben er zelf ook zeer tevreden over en gebruik ook  bij voorkeur het liefst de siliconen bakvormen.

Groetjes en tot ...
Katje