1 Laatst bewerkt door Car (05-05-2006 07:14)

Onderwerp: Ik zoek een vulling die past bij de icing uit de webshop

Hoi,
Het onderwerp zegt het al: ik zoek een vulling voor een biscuittaart, die past bij de smaak van de icing uit de webshop. Ik ken de smaak niet, weet niet hoe zoet het is. Ik bedoel de witte icing.

De bruine icing heb ik een keer gebruikt, i.c.m. chocobiscuitdeeg en kersenjam. Dat was heerlijk. Dit keer is het plan om niet heel veel marspein te gebruiken, alleen voor wat decoratie. De bovenkant van de taart wordt gespoten met de icing. En nu zoek ik dus een lekkere bijpassende vulling.
Ik dacht zelf ook aan verse vruchtjes. Aardbeien of zo. Weet iemand wat er lekker bij zal smaken? Ik kan ook dit keer een chocobiscuit maken, maar weet dus ook niet of dit er lekker bij zal smaken...

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Ik zoek een vulling die past bij de icing uit de webshop

hoi,

Ik weet niet of je er een recept van hebt, maar een erg lekkere vulling is die van de monchoutaart. Het heeft een zacht romige smaak en kan daardoor met veel vruchtjessoorten gecombineerd worden. Deze vulling moet alleen wel in de koelkast.

Voor het geval dat je het wil gebruiken, hier is het recept:
90 gr witte basterdsuiker
1 pakje monchou
250 ml slagroom
1 vanillesuiker
1 zakje klopvast

Kloppen zoals slagroom,

Succes
Groetjes peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: Ik zoek een vulling die past bij de icing uit de webshop

Hoi Car,

De vulling van Peronne klinkt heerlijk, dus ik heb niet veel toe te voegen over vulling maar ik weet wel hoe de icing smaakt :-). Ja, ik heb het al een keertje gebruikt, ik vond het erg lekker, smaakt helemaal naar vanille, ik heb het zelf toen op een bananencake (taart) gesmeerd en het smaakte echt goed. Ik heb zelf trouwens de choco icing nu in huis, ben ook heel benieuwd hoe die smaakt.... moet nog even wachten ;-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: Ik zoek een vulling die past bij de icing uit de webshop

Hoi,
Nog een vraagje:
Peronne, je schrijft:

...een erg lekkere vulling is die van de monchoutaart...

Die lijkt me heerlijk, zeker in combinatie met die vruchtjes, maar zou het ook lekker smaken met de icing samen? Heb jij die combinatie al eens geprobeerd?

Lara, jij schrijft:

Ik heb zelf trouwens de choco icing nu in huis, ben ook heel benieuwd hoe die smaakt....


Die choco icing is heerlijk, wel heel zoet maar met een lekkere volle chocoladesmaak, mmm...

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

5

Re: Ik zoek een vulling die past bij de icing uit de webshop

Hoi Carry,

De witte decorating icing smaakt inderdaad erg naar vanille. Er is veel lekker bij, bedenk maar wat er lekker zou smaken bij vanillevla. Ik vind zelf dat vruchten het lekkerst erbij smaken. Bijv. een vulling van slagroom met aardbeien erdoor, of juist banketbakkersroom met vruchten, zoals frambozen of bessen en bramen. Zwitserse room of bavarois is ook heel lekker, ook dat kan met fruit natuurlijk. Het handige van de decorating is dat je een dijkje kunt spuiten en daarbinnen vulling kunt maken zodat het niet uitloopt, zelfs slagroom dus. Ik heb bij de moederdag taart zelf aardbeien bavarois gebruikt, dat vond iedereen hier erg lekker icm de fondant en de icing van die taart. Ik denk trouwens ook dat een chocolade biscuit lekker zou zijn, met bijv. kersenjam als vulling en dan die icing.

Succes ermee en laat maar horen hoe het is geworden!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: Ik zoek een vulling die past bij de icing uit de webshop

Hoi Inge,

Die zwitserse room lijkt mee inderdaad ook erg lekker erbij, met aardbeitjes vind ik dat altijd een erg lekkere combinatie. Bedankt voor de ideetjes, ik denk dat ik er wel uitkom. Hoe de taart is geworden/gesmaakt heeft zien/horen jullie na 4 juni, want voor die dag maak ik deze taart. Ben benieuwd naar de smaak van de icing, klinkt erg lekker!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

7

Re: Ik zoek een vulling die past bij de icing uit de webshop

Hoi Car,

Ja ik heb 'm wel eens gebruikt met icing en smaken verschillen heel erg, maar het blijft allemaal wel wat zoet. Ook bij deze vulling gebruikte ik zure vruchten, vaak kersen. En dat trucje met het randje van icing om de vulling in de taart te houden werkt perfect.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl