1

Onderwerp: doffe ellende taart

Hallo ik heb vandaag mijn eerste taart gemaakt ik vond het geweldig maar hij ziet er echt niet uit zo een lelijke taart heb je nog nooit gezien.Het stuit me inderdaad om een paar vraagjes over het verwerken van marsepein.

ik heb de marsepein uitgerolt met poeder suiker maar het blijft een doffe ellende hoe doen jullie dat?? ziet er bij julie op de foto's toch een stukmooier en egaler uit.

doe poeder suiker gaf mij een doffe boel....

groetjes mirasan

2

Re: doffe ellende taart

Hoi,

Je moet echt veel poedersuiker gebruiken om de marspein uit te kunnen rollen. Je moet ook steeds controleren of de marsepein niet vast komt te zitten. Wanneer de marspein over de taart heen is gelegd en er is nog veel poedersuiker aanwezig kun je twee dingen doen. Proberen het eraf te wrijven met een penseel (droog). Of het met een penseeltje heel iets vochtig maken. Dan moet je eigenlijk wel het hele oppervlak doen anders zie je verschil.

Succes de volgende keer

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: doffe ellende taart

heel erg bedankt voor je antwoord.Ik heb niet veel poedersuiker gebruikt en dat was geen probleem eigenlijk. Ik heb nog een beetje over dus ik ga het gelijk proberen thanks.

groetjes Miranda

sorry dames maar jullie hebben ook zo een leuke site. ik ga door tot het me lukt haahaha...Ik moet me nog aamelden ga ik ook zeker doen maar deze vraag moest ik kwijt...

doei doeiiiiiiiiiiiiiiiii

4

Re: doffe ellende taart

Hoi Mirasan

Je probleem was dus niet het vastplakken van de marsepein aan je werkvlak? Was dan de "doffe ellende" van poedersuiker op de marsepein soms? Dat moet je idd zo snel mogelijk wegvegen en niet doorrollen. Ook moet je steeds je plak marsepein draaien waardoor je overal gelijkmatig uitrolt.

Op de knop met het voorbeeld zie je hoe ik een barbietaart maak en helemaal onderaan zie je hoe ik een ronde taart bekleed. Misschien heb je iets aan die foto's?

Het strak krijgen kan een paar keer duren hoor, voordat het echt goed lukt. Oefening baart kunst :-)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: doffe ellende taart

nee plakken als een gek, ik moet alleen nog leren ook niet te zuinig te zijn .Ik had nog een klein beetje marsepein over en had nog eierkoeken in huis van me dochter heb daar dus figuurtjes uit getoken met jam bemeerd en het nog maals geprobeert.Nou ziet er stukken beter uit moet ik zeggen....

wel nog wat gesmokkelt met vochtig kwastje sorry..

morgen ga ik weer 1 maken kijken of deze taart wel lukt

en ondertussen geneit ik gewoon van de taarten op deze site geweldig hoor...

wat een art...

nou veel bakplezier allemaal en misschien komt er ook ooit wel zo een foto van mijn taart als ie de moeite is he :)