1

Onderwerp: Mix voor biscuitdeeg: Soezie vs. De Webshop

Hallo,

heeft iemand weleens de mix voor biscuitdeeg van Soezie en die van De Webshop gebruikt? En zijn deze vergelijkbaar qua smaak en luchtigheid?

Ik vind de mix van Soezie namelijk heel lekker en makkelijk, maar er is een nieuwe verpakking gekomen waardoor ook de samenstelling iets is veranderd (volgens hun website niet, maar het recept achterop is heel anders).

Je hebt nu voor het standaardrecept nog maar 4 eieren ipv 5 nodig en dit is heel lastig voor het gebruik in andere maten. Want je moet nu steeds afronden op 0,25 ipv 0,20 (als je verhouding 0,58 werd moet je nu afronden naar 0,5 en heb je dus iets minder beslag, terwijl voorheen dan verhoogde ik dit tot 0,6 en dan werd mijn taart ook lekker hoog.

Graag hoor ik jullie reactie, want dan kan ik de mix misschien van De Webshop bestellen.

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

2

Re: Mix voor biscuitdeeg: Soezie vs. De Webshop

Hoi Mandy,

Ik gebruik eigenlijk allebei. De mixen zijn eigenlijk vergelijkbaar. Ik had het trouwens ook gezien van soezie en ik had een mail gestuurd. De ingredienten zijn hetzelfde gebleven alleen de hoeveelheden zijn aangepast. De hoeveelheden kloppen volgens mij helemaal niet, maar volgens de klantenservice van soezie wel, jaja.

Maar ik gebruik momenteel de nieuwe verpakking van soezie maar ik heb de oude verhoudingen aan gehouden. Dit zijn eigenlijk ook de verhoudingen die op de mix staan van de webshop.

Voor een taart van 24 rond, gebruik ik 330 mix, 33 ml water en 5 (260gr) eieren. Ik schraap de pan niet helemaal uit en vul m'n blik tot 2/3 en nog steeds altijd goed !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Re: Mix voor biscuitdeeg: Soezie vs. De Webshop

Het was mij ook opgevallen ja, Wat ik ook vreemd vind is dat de oude mix met 5 eieren voor een kleinere vorm was.(22/24cm) De nieuwe Met 4 eieren voor een blik van 26 cm. Heel vreemd. Ik had ook maar gewoon de oude verhoudingen aangehouden.  Vind het wel raar,maar hij is wel erg lekker en luchtig.
Die van de webshop heb ik besteld dus ik ben benieuwd hoe die bevald.
Ik kocht er pas ook 1 op de markt, ook erg goed maar wel duurder, en ze stoppen ermee, da's dus ook geen oplossing.