1 Laatst bewerkt door joyce (02-03-2005 12:32)

Onderwerp: Schanulleke

Hallo,
voor mijn vadersverjaardag (over 2 weken) wil ik een taart van schanulleke maken (het knuffeltje van suske en wiske) mij vader spaart heel vele suske en wiske beeldjes en ik denk dat schanulleke makkelijker is dan suske en/of wiske en net zo leuk.
Maar nu wil ik mijn 1e echte 3d taart maken. Ik heb dus een beeldje als voorbeeld maar toch zou ik graag wat tips willen als jullie die hebben. Bijvoorbeeld hoe ik het beste de cake kan doen ed.
hieronder staat het plaatje van het beeldje dit is niet het beeldje maar die lijkt er het meeste op. Dat beeldje kon ik net niet vinden.
Het is het middelste poppetje alleen dan zit ze bij mij met beide handjes op de grond achter haar. Dus achterover leunend zeg maar.
http://www.fi-donc.nl/collectibles/suske&wiske/sw25tm23schanulleke.jpg

2

Re: Schanulleke

Hoi Joyce,

Wel een uitdaging hoor. Als je echt een zittende pop wilt "bouwen" zou ik in eerste instantie gaan voor een cake met een lekkere smaak, zoals amaretto of chocolade, dan hoef je namelijk de cake niet meer te vullen. Dan wordt de pop een stuk steviger. Je kunt dan van de rechthoekige gebakken cake, makkelijker een pop bouwen. Er is ook nog een andere optie. Ik weet niet waar je woont, maar bij mij in de buurt (overijssel)verhuren ze ook bakblikken. Er bestaat een zittende beer van wilton, die zou je kunnen bakken en vervolgens de vorm iets aan kunnen passen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes  groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: Schanulleke

hoi hoi,
nou ik woon in breda dus das iets te ver weg.
Maar ik zat te denken aan het voorbeeld uit stripfiguren om van te smullen van debbie brown. Bij paddington. Dat is zo'n torentje zeg maar.
Alleen nou nog het probleem, kleurstoffen :P kheb geen zwart, geen huidskleur en geen bruin :P haha.

4

Re: Schanulleke

Hoi Joyce,

Voor wat betreft kleuren. Als je marsepein gebruikt heb je eigenlijk al een huidskleur. Misschien kun je bij Inge al wat kleuren bestellen! Als je echt zwart moet maken, raad ik je aan eerst bruin te maken en dan zwart toe te voegen. Dan heb je nl minder zwart nodig.

Succes

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

5

Re: Schanulleke

Hoi Joyce

Je kunt inderdaad alvast kleurstof (en de andere dingen ook hoor!) bestellen bij me. Ik heb het meeste al in huis, dus het kan verstuurd worden. Je mag me mailen, dan hebben we het er wel even over. Ik hoor het wel!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: Schanulleke

Nou ik heb ze besteld dus ik ben benieuwd ;)
mijn plan is:
een ronde schijf (dunne ronde taart) als plateau voor het beeldje (dat is bij het echt beeldje ook namelijk) daarop schanulleke op de rand schrijven (bij het echte beeldje ook) en dan boven op kom dus schanulleke en dan wilde ik ook iets van gefeliciteerd op maken en iets van een handtekening van van der Steen.
De orginele tekenaar van suske en wiske is willy van der Steen en wij hebben dezelfde achternaam dus vandaar dat ik die handtekening wil doen.

Dan wil ik

7 Laatst bewerkt door joyce (06-04-2005 09:32)

Re: Schanulleke

Mijn taart was trouwens een succes. Mn vader vond hem hartstikke leuk. Alleen jammer dat ie niet zo van marsepein houdt (wist ik niet). Maar goed hij liet hem aan iedereen zien. En hij was lekker!
[img]Http://www.beautyvit.nl/Joyce/schanulleke.jpg[/img]
En dat weekend erna moest ik ook nog een kleine bruidstaart maken, als kadootje. en dat is de foto hieronder:
[img]Http://www.beautyvit.nl/Joyce/Bruid.jpg[/img]

8

Re: Schanulleke

Leuke taarten Joyce, zeker hartstikke goed gelukt! Ben blij dat mijn kleurstof van pas kwam voor je ;-), vond je het prettig werken?

Groetjes, Inge

PS: en ga zo door h

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Re: Schanulleke

hj,
Ja veel fijner al die vloeibare van de toko! maar goed die werken ook en die ga ik eerst gewoon opmaken.
En mn vriend had het potje rode kleurstof de dag dat ik ze kreeg al laten vallen. Dus was wel wat uitgevallen. Maar gelukkig niet zo veel. mannen.... haha
groetjes