1

Onderwerp: biscuit - oudbakken?

Hoi,

Voor 6 mei wil ik een taart maken voor mijn schoonmoeder. 6 mei zelf heb ik echter geen tijd om hem te versieren. Kan ik die taart 4 mei maken en 5 mei versieren? Is-ie dan nog vers de 6de? Of beter de 5de in de voormiddag bakken en 's avonds versieren?

Kristien

2

Re: biscuit - oudbakken?

Nee hoor, gaat prima!! Het gaat zelfs beter als je 'm daags voor het versieren bakt. Dan kruimelt het minder.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: biscuit - oudbakken?

en bewaar hem dan even in een grote plastic zak. dat gaat prima.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Re: biscuit - oudbakken?

Waarom bak je 'm niet gewoon een week of langer van tevoren ?
Doe 'm dan in huishoudfolie en dan in een plastiek zak zo de diepvries in en haal 'm de avond voor gebruik er uit.
Gaat perfect en geen stress op het laatste moment of je taart wel zal lukken en zo...

5

Re: biscuit - oudbakken?

Nicole,

Haal je hem er dan uit het moment dat je hem gaat versieren? Gewoon nog bevroren versieren? Of gewoon een paar uurtjes uit de diepvries?

Kristien

6

Re: biscuit - oudbakken?

hai,

Een bevroren taart ontdooit heel snel, een uurtje van te voren of zo. Ikzelf heb verleden week donderdag een taart gemaakt en hem pas op zondag gegeten. Toen was ie nog heerlijk.

succes!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

7

Re: biscuit - oudbakken?

Bedankt allemaal,

Ik hoop dat ik dan binnenkort het resultaat van al die vragen kan laten zien.. :-)

Kristien

8

Re: biscuit - oudbakken?

Het antwoord is al gegeven zie ik..
Ik laat 'm eerst ontdooien.
Haal 'm er meestal tussen de middag uit en ga na het avondeten als de kids op bed liggen aan de slag