1

Onderwerp: hoe krijg ik een fel kleurtje?

Hallo

Ik ben nieuw en hou ook van creatief bakken. Heb er helaas bijna geen tijd meer voor en het is al lang geleden dat ik iets leuks heb gemaakt.
Maar mijn doochter wordt in april 2 jaar en wil nu eindelijk wel weer eens een taart zelf maken. Ik had in mijn hoofd het thema "bert en ernie" van sesamstraat.
Maar nu weet ik niet meer hoe ik die felle kleurtjes krijg in marsepein of boter creme (glazuur)
Ik kan geloof ik naar de bakker maar ik weet niet of ze in ons dorp dat los verkopen. en jamin moet ik naar de stad, wat moeilijk gaat.
Dus...marcepein kleurloos gaat nog wel, maar hoe krijg ik daar een fel kleurtje in??

alvast bedankt

grt charlotte mv annelot en eva

2

Re: hoe krijg ik een fel kleurtje?

Hoi Annelot,

Dat kun je doen met kleurstof, die zijn er in heel veel verschillende kleuren. Ik weet niet wat je bedoelt met "fel", maar als je je kleur een dag of 2 van te voren door de marsepein kneedt, kleurt het meestal vanzelf nog iets door. Als het je nog niet hard genoeg is, de kleur, dan kun je nóg een beetje toevoegen.

Misschien heb je het gelezen, maar Marianne en ik zijn bezig met een webwinkel, daarin zullen we ook kleurstof gaan verkopen. Mocht je op voorhand alvast wat willen bestellen (ik weet nog niet precies wanneer we "open" kunnen) kun je me mailen en dan zou ik alvast wat voor je kunnen regelen!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: hoe krijg ik een fel kleurtje?

Hallo Inge

Ja ik wil wel wat kleuren hebben. Ik zal je mailen. Ik had iid gelezen dat jullie die webwinkel willen openen, heel handig voor mij, want ik woon achteraf.

grt charlotte

4

Re: hoe krijg ik een fel kleurtje?

inge schreef:

Hoi Annelot,

Dat kun je doen met kleurstof, die zijn er in heel veel verschillende kleuren. Ik weet niet wat je bedoelt met "fel", maar als je je kleur een dag of 2 van te voren door de marsepein kneedt, kleurt het meestal vanzelf nog iets door. Als het je nog niet hard genoeg is, de kleur, dan kun je nóg een beetje toevoegen.

Misschien heb je het gelezen, maar Marianne en ik zijn bezig met een webwinkel, daarin zullen we ook kleurstof gaan verkopen. Mocht je op voorhand alvast wat willen bestellen (ik weet nog niet precies wanneer we "open" kunnen) kun je me mailen en dan zou ik alvast wat voor je kunnen regelen!

Groetjes, Inge

Hallo,

Sinds vandaag geregistreerd op dit forum, ik volg hem al een tijdje, leuk.
Ik doe vooral bruidstaarten ontwerpen en maken voor een klein publiek, ben (nog) niet op de professionlen toer.

Over het kleuren met felle kleuren:
Zelf doe ik daar de airbrush voor gebruiken. De kleur die je koopt, komt op die manier ook daadwerkelijk op de taart, anders gezegd: De kleurstof wordt niet beïnvloed door de kleur van het marsepein of de rolfondant.
Nu zijn de airbrush-setjes bij de verschillende bedrijven voor (banket)bakkersbenodigdheden erg aan de prijs. Zelf heb ik er eentje gekocht van het merk REVELL, inderdaad, dat merk waarvan je ook allerlei vliegtuig, auto en soldaat bouwpakketjes kan kopen. € 21,50 inclusief een bus lucht, het werkt PERFECT, als je het maar gebruikt voor de grote oppervlakken. Mijn bloemenwerk kleur ik nog altijd door de kleurstoffen door de fondant of marsepein te kneden.

groet,

Sjoerd