26

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Zou ook goed kunnen hoor!
Ik was alleen bang dat de jam die ik als tweede laag gebruikte om te vullen dan teveel aan de rand zou zitten.

Gevuld geeft natuurlijk wel iets meer geklieder (je moet ook zorgen dat de lagen niet gaan schuiven t.o.v. elkaar) en nu waren mijn handen in ieder geval aan het begin nog niet vet. Beter voor mijn fototoestel!

27

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

super duidelijk!!! Die ga ik zeker nog eens maken.

Groetjes Kamani

28

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

freijak schreef:

Super uitgelegd!!
:o  Stomme vraag misschien, maar is het niet veel handiger om je taart te vullen voordat je hem in stukken snijdt? Dan hoef je hem alleen nog maar af te smeren als hij op zijn plaats ligt toch? Lijkt mij eigenlijk een heel stuk makkelijker. Of zijn er goede redenen om dat niet te doen?  :think:

De kans dat de vulling tegen de fondant/marsepein aan komt waardoor het kan gaan smelten is dan een stuk groter! Zou toch erg jammer zijn.  :s

Dat is toch een TAART waard!

29

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Ik heb er van de week ook eentje gemaakt, gevuld met jam en botercreme en dus eerst gevuld en daarna gesneden. Ging perfect!

Ik heb een iets kleinere vorm gebruikt (22,5 x 22,5) en als ik dan de stukken voor de mouwen er nog naast zou leggen, had de mijne lange mouwen gehad. Dat heb ik dus maar niet gedaan, maar zonder die stukken, dus ook echt goed in verhouding!

Was dus erg blij met de how to  :thumb: (en mijn vriend met de stukken die over waren  :lol: )

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

30

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

duidelijk

31

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

wow, vind dit wel leuk gedaan
mss probeer ik deze ook wel uit :-)
maar dacht eerst gewoon aan een voetbalveld om mee te starten, ook wel leuk en net iets makkelijker dacht ik als groentje
:/  :o  :o  :o

32

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Mooie how to. Ik ga hem morgenmaken voor mijn zoon. alleen net biscuit gebakken en wat nooit eerder is gebeurd.. Hij bleef plakken in de vorm dus is stukje biscuit uit.. Hopen dat het morgen lukt anders nieuwe bakken..

Maar igg heel erg bedankt.

33

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Heel duidelijk deze how to, hier in de vriendengroep ook een groot voetbalfan. Ga deze dus zeker bewaren en tzt gebruiken voor hem.

34

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

o wauw wat een goede how to!
thanks

Pluk de dag !!!

35

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Ik heb hem vandaag gemaakt en is best een klus hahaha zeker als je beginner bent. Waar ik nog graag advies over wil. Ik kreeg het marsepein niet strak bij de mouwen hoe doe je dat? Ik heb geduwd maar het lukte niet. Bleef open staan. Heb er maar een zwart randje op gemaakt. Maar voor de volgende keer.

Alvast bedenkt.

36

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

hoe krijg je dat embleem van de club zo netjes?

37

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Teetje schreef:

Ik heb hem vandaag gemaakt en is best een klus hahaha zeker als je beginner bent. Waar ik nog graag advies over wil. Ik kreeg het marsepein niet strak bij de mouwen hoe doe je dat? Ik heb geduwd maar het lukte niet. Bleef open staan. Heb er maar een zwart randje op gemaakt. Maar voor de volgende keer.

Alvast bedenkt.


Is inderdaad lastig. Ik ben begonnen met het naadje, dit zo strak mogelijk tegen elkaar aan leggen en dan pas de hoeken en zijkanten afwerken. In de gaten blijven houden dat het naadje strak blijft aanliggen. Een randje erop plakken is natuurlijk ook een oplossing!

38

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

lillyfee schreef:

hoe krijg je dat embleem van de club zo netjes?

Een plaatje van het logo googelen en op goede formaat uitprinten. Marsepein zo dun mogelijk uitrollen. Zwarte letters uitsnijden op witte marsepein leggen, ruimer uitsnijden, zwart sliertje erom heen. Onderplaatje puzzelen en letters erop plakken. Klaar!

39

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Mooie how to en morgen ga ik er een maken alleen dan met Ganache want onze zoon is gek op chocolade.
Wordt mijn eerste gedecoreerde taart dus maar afwachten of het wat wordt.
moet maar eens een workshop gaan volgen hier in de buurt.

40

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

super how-to !

41

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

dit is misschien een hele oude topic
maar ik wil heel graag weten hoe je die letters zo strak krijgt?
of dat een mal is en welke?

42

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Nee, hier is geen mal van. In Word leuke letters uitzoeken en groot uitprinten. De letters uitknippen, op een lapje marsepein leggen en uitsnijden. Dat is alles  :)

43

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

ok makkelijk
maar als ik dat doe verschuift mijn papier altijd
plak je dat even vast?

en de belangrijkste vraag waarmee kan ik heel strak marsepein of fondant snijden?
een mes dat snijd niet zo lekker

44

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Schuiven doet het bij mij ook wel eens, gewoon weer terugschuiven en voorzichtig werken.
Snijden doe ik meestal met een paletmes (hobbywinkel) of een aardappelschilmesje. De rafeltjes even nalopen met je vinger of paletmes.

45

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

ok ik heb nu een hobby mesje gekocht gaat ook erg strak
maar bedoel je een paletmes met een puntje z'on kleintje?

46

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Ik vind hem ook erg duidelijk, ben er erg blij me, ga ik voor mijn neefje maar een keer proberen vóór zijn verjaardag. Nog wel even een vraagje, hoeveel stukken haal je hier ongeveer uit? En zou ik ook een kleiner model kunnen maken om te proberen, iemand dat al eens geprobeerd en welke maten en verhoudingen zou ik dan aan moeten houden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Mascha

47

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

olivierd schreef:

ok ik heb nu een hobby mesje gekocht gaat ook erg strak
maar bedoel je een paletmes met een puntje z'on kleintje?

Ik gebruik zelf een paletmes wat kunstschilders ook gebruiken. Het snijvlak is ong. 3 cm. lang.

48

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

mascha310878 schreef:

Nog wel even een vraagje, hoeveel stukken haal je hier ongeveer uit? En zou ik ook een kleiner model kunnen maken om te proberen, iemand dat al eens geprobeerd en welke maten en verhoudingen zou ik dan aan moeten houden?

Ik haal hier zelf 24 stukken uit. Uit elke mouw drie stukken, uit de rest van het shirt 3 repen van 6 stukken.
Voor een kleiner model zou je uit kunnen gaan van 20x20 cm (verh. zie tabellen hiernaast). Het wordt alleen wel lastiger om de mouwen te bekleden uit één stuk. Zou je dan met een reep marsepein of fondant moeten proberen.

49

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

Owh, dit is super!! Ik ben al dagen aan het zoeken, en nu kwam ik het forum tegen en tadaaaaa:D Een perfecte uitleg met nog foto's ook!! Super bedankt!!!

50

Re: How To T-shirt taart 3D/voetbalshirt 3D

bedankt  :)