1

Onderwerp: voetbal

hallo,

ik wil graag voor mijn neefje (wordt pas in juni 7) een voetbal taart maken
maar ik ben met dit soort dingen totaal onbekend.
heeft iemand misschien voor mij een recept of tips????
dit zal mijn eerste taart worden dus alles is welkom!
alvast bedankt!

groetjes annechien

2

Re: voetbal

Je kan een ronde bakvorm gebruiken. Er bestaan zelfs bakvormen als halve voetbal. Wat je ook kan doen is een gewone cake bakken en dan een ronde schaal bekleden met plakken daarvan, vulling ertussen, op laten stijven en dan storten en versieren.
Of een platte taart en dan een voetbal afbeelding er op. Of een platte taart uitsnijden in de vorm van een voetbal shirt, of........... ideeen genoeg ;)
Voor recepten e.d. kan je misschien eerst beter rondsnuffelen op dit forum en bij recepten, want er zijn echt heel veel lekkere mogelijkheden! :-)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: voetbal

Je moet maar eens op zoek gaan in de show off, Kris heeft al eens een voetbaltaart gebakken, als je de link vind bij show off naar haar album dan kan je hem bekijken.  Als ik haar zie, is namelijk mijn zus, dan zal ik haar zeggen dat ze al haar tips bij jou moet plaatsen!!

Groetjes en veel succes,
Katje

4

Re: voetbal

http://tk.files.storage.msn.com/x1pmAkn … KLd5ZclAP8

kijk hier eens, dit is een taart van francisca. zij heeft hem met twee halve bollen gemaakt wel met een stevigere cakesoort. misschien heeft zij nog meer tips :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: voetbal

Ik ben ook beginnen zoeken op dit forum toen mijn zoontje een voetbaltaart wou.  Er zijn verschillende manieren om deze te maken en vullen. Ik wou een volledige biscuit hebben, dus ben ik op zoek gegaan naar zo een halve bol als bakvorm, maar dit is niet zo evident om te vinden.
Toen heb ik mij en bolle pirexvorm gekocht en met deze mijn bolvorm gemaakt.  Hij was bovenaan niet volledig afgerond, maar dat heb ik opgelost met slagroom.  Daarmee kan je de iets wat platte kant bovenaan volledig bol maken.  Daarna heb ik gewoon in marsepein een aantal vijfhoekjes uitgesneden (marsepein gekleurd met cacao omdat ik nog geen andere kleuren had toen).  Dit is heel eenvoudig en lekker!!!  Taartvulling was gewoon vruchtenconfituur en slagroom.
Hier vind je het resultaat: http://www.mijnalbum.nl/Album=VRVWJ8TJ

Als je nog vragen heb, laat het dan gerust weten h

groetekes Kris

6

Re: voetbal

Hoi

Ik heb twee pyrex schalen gebruikt zoals Debbie brown het beschreven heeft. De cake is gemaakt van madeira (zie recept onder ingezonden recepten) Deze cake is gemakkelijk bij te snijden  om de juiste vorm te krijgen. Een ander recept wat ik ook gebruikt heb om een bol mee te maken is de boerencake mix van atlanta. Heel gemakkelijk om te gebruiken. smaakt voortreffelijk en is ook een iets steviger mix dan de biscuit.
En wat voor mij heel belangrijk was, alle kinderen vonden het lekker.( Mijn zoon trakteerde de voetbal op school!)

De buitenkant is een puzzel van tweesoorten stukjes. De witte zijn 6 kantig, de zwarte zijn 5 kantig. Waarbij je eerst de witte stukjes om de taart legt. Daarna de zwarte stukjes er tussen legt.

Groetjes Francisca

7

Re: voetbal

hoi,

ik zag in het krantje van schlecker muffinvormen in de vorm van voetballen.
misschien ook een idee.

groetjes diana

8

Re: voetbal

heel erg bedankt voor de reacties!!
super :)   
ik ga morgen gelijk ff shopen!!

groetjes annechien