1

Onderwerp: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Hallo allemaal,

Ik ben pas nieuw hier en ik vraag me af of iemand een taartdecoratiewinkel weet in Noord Brabant. Ik kom zelf uit Rosmalen en volgens mij zit er maar 1 in Den Bosch (die trouwens een beperkt assortiment heeft en dan ook nog vaak uitverkocht is). Ik weet dat in Geldermalsen Taart en Decoratie zit, een geweldige winkel, maar toch een beetje ver voor mij. Heeft iemand tips? En dan niet van webwinkels, maar waar je lekker zelf kunt neuzen?

Groetjes van Monique      http://www.thefairycake.nl
Save the earth, it's the only planet with cake!

2 Laatst bewerkt door Wodan (22-10-2010 09:11)

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

In Hedel (5-10 minuutjes van Rosmalen, net over de maas in gederland) zit...

Taartenfantasie.nl

Deze winkel is op woensdagavond en op afspraak (ook dan kun je lekker neuzen hoor!) open en hebben net zoveel als de taartwinkel in Den Bosch, en volgens mij ook wat andere dingen.

Ik kom er regelmatig en slaag altijd wel.
Ze hebben ook een spaarkaart systeem.

Ik hoop alleen wel dat je een auto hebt.
Met de bus vanaf station den bosch is het maar 10 minuutjes, maar de bus gaat buiten de spits maar 1 keer per uur  :|  ;)

Ow ja, de aardbeienroomcake is een echte aanrader  O-)

3

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Hoi,

Het aanbod is beperkt hier :(
Ik kom zelf uit Breda en ik ga wel een kijken bij

* Kookzaak ( Wilhelminastraat in Breda)
Daar hebben ze wel wat bakblikken en uitstekers enz. Maar ik zou er niet speciaal voor naar toe gaan. Bovendien is hij duur.
* In Terheijden heb je de molen. Daar hebben ze marsepein, fondant, kleurstoffen, uitstekers en 3d bakblikken. Wel grappig, of handig als je iets te kort komt, maar ook niet Wauw.
* En ik kom tegenwoordig ook vaak bij Intratuin Breda, heeft steeds meer Patidess assortiment.
* Makro Breda heeft sindskort ook Funcakes assortiment en volgens mij ook wat spul van Wilton.

Ik kan me dus wel behelpen hier, maar het is allemaal niet super uitgebreid. Das wel jammer. Zal ik zelf maar wat beginnen  :D

Ik houd dit topic even in de gaten, misschien word ik ook nog iets wijzer.

Groetjes Jessica

4 Laatst bewerkt door Wodan (22-10-2010 10:54)

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Ow ja, in Oss zit de kookwinkel en die heeft ook wilton en funcakes zag ik een poos geleden.
In Den Bosch zit overigens ook nog een kookwinkel.

Maar bij Taartenfantasie moet je gewoon eens gaan kijken.

Ik wil vandaag eens bij de Intratuin in Rosmalen kijken of ze wat hebben!

5

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Waalwijk - kookinnovatie heeft een klein assortiment wilton daarnaast koekjes uitstekkers en dergelijke
De kookwinkel in den bosch heeft ook een klein assortiment.

Ik begin meestal in de taartenwinkel, kookwinkel en dan naar waalwijk  ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

De taartwinkel in Den Bosch heeft tocht wel een uitgebreid assortiment hoor, ben je niet in de war met dat nieuwe winkeltje in de Vugterstraat? Die heeft maar een paar spulletjes. De taartwinkel zit aan de hinthammereinde.

7

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Je kunt ook tercht bij de taartenfee in belgië.
Er zit er 1 in Essen ( taartenelf).
Als d=je op interniet zoekt zitten er meer net over de grens.

Met vriendelijke groet
Jolanda

8

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

en de makro in den bosch heeft ook...

En pippoos heeft ook wat hoorde ik en anders de taartenwinkel in de hintammerstraat.

Ik ga de laatste tijd naar de makro voor mijn marsepein en zo...scheelt 2 euro per kilo met de taartenwinkel.

He je woont wel dichtbij...ik woon in hintham..

xxx

9

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

In Uden zit Gloudemans en daar verkopen ze tegenwoordig ook bakspullen. Ze hebben niet alles, maar wel veel.

Gr.

10

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

hoi,

in Bergen op zoom is een hobbywinkel ( koepelstraat 1) ze hebben een redelijk uitgebreid taart -decoratie materiaal assortiment. ook werd me verteld dat als ze iets niet hebben, ze het wel willen en kunnen bestellen.
twinset hobby/emma's cupcakes & delicatessen

en natuurlijk intratuin halsteren

gr marjolein

11

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

waar is de koepelstraat ergens? Vlakbij het centrum?
Wilde as woensdag misschien een dagje gaan winkelen in boz dus kan ik gelijk eens gaan kijken :)

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

12

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Eigenlijk bestel ik veel via internet. Wanneer ik snel marsepein oid nodig heb fiets ik nogal eens naar de Taartenwinkel. De Kookwinkel heeft niet veel, vind ik, en dat andere winkeltje (Celebrations) is dicht. Daar was kort geleden uitverkoop. Pipoos heeft idd ook een klein assortiment. Daar ben ik vandaag nog geweest om een plastic bol te halen voor mijn eerste snowglobe-cake...

13

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Ik ga ook vaak naar Chocolate Dreams in Tilburg en weet dat ze binnenkort nog meer spulletjes binnen krijgt. Ze is ook lid van het forum onder het naam Chocoholic.

Succes :Y

Be in love with what you have

14

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Marlieke schreef:

waar is de koepelstraat ergens? Vlakbij het centrum?
Wilde as woensdag misschien een dagje gaan winkelen in boz dus kan ik gelijk eens gaan kijken :)


bij het kruispunt/stoplichten bij Babouche rechtdoor, richting de (afhaal)pizzeria (domino's geloof ik) daar ga je linksaf en aan je linkerkant is de winkel. dat zie je aan de buitenkant trouwens niet zo goed....

als je vanaf het centrum/winkelstraat komt; grote markt-den enghel-jantje rommel/bob dietvorst-links af richting kleine pizzeria/druppeltje/waterput- straatje voor domino's pizza rechtsaf.

succes :D

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Bedankt voor alle reacties! Er zit links en rechts wel wat om spulletjes te halen maar niet in overvloed merk ik. Persoonlijk koop ik toch het liefst in een winkel waar ik alles kan zien en voelen. Ik krijg het idee dat hier in Brabant best nog wel een taartenwinkel nodig is.

Groetjes van Monique      http://www.thefairycake.nl
Save the earth, it's the only planet with cake!

16

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

De Taartwinkel in Den Bosch heeft echt wel een uitgebreid assortiment van uitstekers, bakvormen, marsepein, fondant, boeken, etc.... Weet je zeker dat je die al eens hebt bezocht?

17

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Mniekie schreef:

De Taartwinkel in Den Bosch heeft echt wel een uitgebreid assortiment van uitstekers, bakvormen, marsepein, fondant, boeken, etc.... Weet je zeker dat je die al eens hebt bezocht?

Ja, klopt, die hebben ook erg veel (voor zo'n klein winkeltje  :) ) maar ze zijn ook duurder  :o . Wanneer ik iets bestel via bv DLT zijn het gelijk een aantal dingen en dan ben ik vaak goedkoper uit, incl verzendkosten en kost me ook geen benzine+parkeergeld. Tenminste, wanneer ik met de auto ga. Met de fiets bespaar ik sportschoolkosten (half uur heen, half uur terug  :) )

18

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

@Esther: ik ben nogal van het gemak, dus ik vind het wel fijn dat ik zo eventjes uit mijn werk daar heen ga en dan direct mijn spulletjes heb i.p.v. iedere dag hopen dat mijn pakketje bezorgd wordt  :lol:

schijnt dat ze dat ook ongeduldig noemen..  ;)  :D

19

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Mniekie schreef:

@Esther: ik ben nogal van het gemak, dus ik vind het wel fijn dat ik zo eventjes uit mijn werk daar heen ga en dan direct mijn spulletjes heb i.p.v. iedere dag hopen dat mijn pakketje bezorgd wordt  :lol:

schijnt dat ze dat ook ongeduldig noemen..  ;)  :D

Ik ben ook ongeduldig hoor!  ;) . Maar wanneer ik naar de Taartenwinkel ga is het niet 'eventjes'. Bedoel ik reistijd mee en zo. Voor mij is het gemak om thuis te wachten op een pakketje  :) . In tegenstelling van wat ik vaak lees op het forum heb ik (afkloppen!) nog nooit problemen gehad met pakketbezorging. Dag 1 bestellen, dag 3 bezorgen. 'Mijn' pakketbezorger komt meestal rond 12.30 of 16.30. Verwacht vandaag ook een pakketje. Zul je zien dat het nu wel fout gaat...... :lol: :lol: :lol:

20

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

Er zit ook een taartenatelier in Huijbergen onder Bergen op zoom en die verkoopt op afspraak, volgens mij heeft ze het PME, en stadter assortiment. Ze geeft ook PME cursussen.
Verder worden er ook taart en cupcake workshop gegeven bij de Intratuin in Halsteren zag ik, en die verkopen ook taarten spullen

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

In helmond zitten er 2
het taartje en tante fatima ook zit hier koek it
en in deurne zit er 1 cake world
Dat zijn er toch ook weer 3
En volgens mij zit er ook 1 in eindhoven en/of in veldhoven

22

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

in Gemert zit ook een winkeltje met taart artikelen!!

23

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

In Eindhoven zit in de Hoogstraat het taartwinkeltje Keekies.
Ze verkopen er alles op taart gebied. Gereedschappen, bakvormen, ingrediënten, enz.

Groetjes Anuska
Sweet cake, tasty bite

24

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

boerenbond schijnt tegenwoordig ook fondant en zo te hebben en jamin

25

Re: Taartdecoratiewinkel in Noord Brabant

chantal1987 schreef:

in Gemert zit ook een winkeltje met taart artikelen!!

Ik woon in Veghel en heb zo'n beetje elke bak-winkel in de omgeving wel eens bezocht maar in Gemert? Weet je ook een naam, evt adres en wat ze daar dan zo al verkopen?