1

Onderwerp: rolfondant dunner krijgen

Hoi inge en mariaan,
Ik ben solange en ben beginner,maar het gaat steeds beter.Ik heb nu twee taarten gemaakt en ik vroeg me af hoe jullie het suiker pasta dun krijgen en als het mooi dun is hoe dan op je taart.Ik had laatst een mooie bloem gemaakt en ik had de suiker pasta mooi dun en toen ik het op de taart wou doen brokkelde alles weer stuk.Vond het zo jammer.Heb later wel er opgekregen,maar was weer erg dik vond ik en dan is het zo soet.Hebben jullie ook tips om die suiker pasta wat minder soet te maken.Vind het erg leuk om te doen en ik heb nu wat spullen in Rotterdam gekocht en vind het steeds leuker worden.Vind het alleen jammer dat je ze weer moet opeten.Ben nu steeds aan het probeeren voor dat ik voor het echie moet.Alvast bedankt en vind dat jullie een leuke forum hebben.

Groetjes van solange

2

Re: rolfondant dunner krijgen

Hoi Solange.

Het dunne fondant is een kwestie van oefenen! Uitrollen op maizena is alvast een tip, niet te veel maizena, kleine beetjes! Ik weet niet of je de fondant zelf maakt? Je kunt een deel van het vocht dan misschien vervangen door wat citroensap, dat doe ik zelf bij icing ook. Dat haalt het extreme zoete er een beetje van af. In het begin rolde ik mijn fondant en marsepein soms wel 3 keer opnieuw uit voor ik tevreden was en het over mijn taart legde. Wat ook helpt is je deegroller als hulpje te gebruiken om de fondant over je taart te leggen. Dus je tilt het een beetje op en dan leg je je deegroller eronder, dan til je het makkelijker op als met je handen/armen. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt! Oja, marsepein breekt minder snel! En, vind ik persoonlijk, is ook wat minder zoet. Misschien een alternatief voor de fondant?

Succes, groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat