1

Onderwerp: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

De taart is voor zaterdag, maar ik ga hem morgen bekleden en vullen. Ik heb al een gewone biscuittaart gebakken. Die wil ik besprenkelen met Amaretto, want ik wil de buitenkant insmeren met chocolade ganache. En daarna nog met chocolade stukken er op plakken. Ik heb de cake niet met cacao gedaan, omdat dat weer erg chocolade wordt, maar nu weet ik niet wat voor vulling ik zal doen.

Iemand tips !?!

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

2

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Hoi Wietske,
Ha chocoladetaart, daar lusten we hier wel pap van ;-) :-D De chocoladeganache wordt altijd heel erg lekker als buitenkant. Van binnen als vulling: je kunt slagroom stijfkloppen en Nutella erdoor doen, wordt heel hazelnootachtig en luchtig, niet te zwaar. Ook heel lekker is slagroom stijfgeklopt met oreokoekies in stukjes erdoor, ja echt ,doet het niet alleen heel goed bij kids maar ook bij de volwassenen. Trouwens zag ik dat ze bij de Ah momenteel voor de feestdagen, witte chocopasta met nougat erin hebben, ga ik zelf proberen door de slagroom of door de botercreme (met mix van de webshop)en daarna bbroom er nog door. Of natuurlijk slagroom met gesmolten pure chocola, een soort truffelroom vulling krijg je dan.....  De nutella kan natuurlijk ook door de bbroom of botercreme mix. Wat ik trouwens heel vaak in de chocotaart stop is slagroom met frambozen geprakt, niet helemaal fijn, zodat je nog stukjes in de slagroom houdt en het er heel mooi gemarmerd uitziet. Je hebt dan alleen maar een zakje vanillesuiker nodig voor de slagroom hoor, wordt echt lekker zoetig maar niet te.

Nou sukses ben benieuwd naar je resultaat!

Groetjes,
Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Wat ik ook lekker vind bij chocolade is banaan. Dan kun je er ook nog vers fruit bij doen. Ik heb van de week bananenstroop gekocht bij de Boni en hier wat van door de botercr

4

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Oja, Wietske wat ik nog bedacht, is een tip uit een boek. Om te zorgen dat de slagroom vulling die vrij luchtig is er niet uitloopt, kun je een beetje ganacheglazuur goed kloppen tot creme en hiermee een rond spuiten (spuitzak met adapter zonder spuitmondje) op de taart en daarbinnen de vulling doen. Blijft perfekt zitten dan, ook voor de marsepein taarten heel handig.

Andere tip is twee vullingsmaken. Bv. eerst de amaretto met hazelnootvulling en de bovenste van frambozenvulling. Leuk is daarbij om een heel dun laagje gesmolten chocola over de bodem te doen, dan krijg je zo´n flinterdun chocowafeltje in je vulling, echt een verrassend effekt.

Ja, wat Evelien zeg, chocola met banaan is ook heerlijk, zo bak ik altijd een cake met beide erin! Mmmmm

Groetjes,

Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Ooooohhhh wat lekker allemaal.... Ik kan niet kiezen :( :)

Ik heb de choco ganache nu klaar dus die kan afkoelen. Ik moet vanavond nog naar de winkel, dus ik ga nog even kijken. Ik ga in ieder geval de tip doen moet zo'n heel dun laagje gesmolten chocolade op de taartbodem. Mjammie !!! :D

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Het taartje was heerlijk !!!!!

Op de eerste laag, het laagje chocolade ;) daarop botercreme extra met stukjes manderijn maar volgens mij is sinaasappel bavarois nog lekkerder !

Dan op de volgende laag ook weer eerst een laagje gesmolten chocolade (werd inderdaad heerlijk knapperig) en daarop sinaasappelmarmelade.

De cakedelen had ik besprenkeld met Gran Marnier.

De cake daarna ingesmeerd met chocolade ganache, echt h

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Het water loopt me echt in de mond, SERIEUS, als ik deze discussie lees!! Heerlijk!!!!!!!!!

Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

8

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

misschien heel simpel maar bij mijn laatste taart heb ik doodgewone kwark gebruikt.. verkrijgbaar in verschillende smaken en dan wordt het ook niet zo machtig!

9

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Lara M. schreef:

Van binnen als vulling: je kunt slagroom stijfkloppen en Nutella erdoor doen, wordt heel hazelnootachtig en luchtig, niet te zwaar.

Lara, hoeveel Nutella moet je gebruiken?

10

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Hoi Seer,
Eerlijk gezegd doe ik altijd maar wat, ik begin gewoon met een flinke dessertlepel en probeer dan hoe het smaakt en hoe het eruit ziet (qua stevigheid. Wat trouwens absoluut mijn favoriet is is de slagroom met een zakje vanillesuiker en een bakje frambozen (half geprakt) erdoorheen. Smaakt heel lekker fris en zalig bij chocoladetaart! Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Ik zat te denken aan gewoon biscuitdeeg, met daarin die slagroom/nutella vulling. Bedekt met botercreme en marsepein.
Okee dan zal ik eens maar wat gaan proberen :)

12

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Ik heb een taart gemaakt van gewone biscuit deeg onderste laag een laagje gesmolten donkere choc met daaroverheen abricozenjam.
De andere laag bestreken met dikke laag ganache van melkchoc.
De boven en zijkanten ook met ganache en geprobeerd om een laagje donkere choc eromheen te doen.
Daarna met wat marsepein afgewerkt.

Allemaal naar voorbeeld en tips hierop de site en het was HEERLIJK.

De volgende keer doe ik geen ganache ertussen maar iets met slagroom denk ik, dat maakt het nog specialer.


Groetjes Nicole
p.s. dat kleine beetje marsepein was echt lekker bij de rest van de taart en de jam maakte dat het niet 1 bonk chocolade was.

13

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Heeft iemand misschien nog fruitige vulling-tips?
Mijn zoon is op 16 augustus jarig, en hoewel ik een groot chocolade-fan ben, ga ik met deze temperaturen toch liever voor een fruitiger iets. Die limoen leek me wel wat, hebben meer mensen daar ervaring mee?
Tot nog toe smeer ik altijd gewoon eerst (aardbeien)jam tussen de lagen en daarover gaat slagroom, daarna weer de volgende laag cake en dan herhaal ik het wel of niet, ligt aan de hoogte van de cake...
Maar goed, wie heeft tips voor deze kasteeltaart met spooktorens in wording???
Alvast bedankt!

14

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

ik heb 2 heel frisse vullingen gebruikt in de afgelopen weken:

de eerste was mascarpone met citroen en de andere was botercreme met citroen, echt beide heel lekker en fris.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

15

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Wat wij heel lekker vinden is saroma sinaasappel/perzik met mandarijnen partjes uit een blikje.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

16

Re: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?

Dat zijn goede tips, daar zou ik nou zelf weer niet zo snel op zijn gekomen.
Als iemand nog meer weet, ik probeer graag iets uit(als het minder warm is).
Groetjes!