1

Onderwerp: houdbaarheidsdatum op kleurstoffen

hey.

ik kreeg gisteren m'n kleurstoffen binnen van americolor...maar ik kan toch nergens de houdbaarheidsdatum vinden, staat die er niet op of kijk ik niet goed..????

het lijkt me toch niet dat je ze altijd kunt bewaren..
op het dopje staat enkel een lotnmr.?

wie helpt eventjes alvast bedankt.

Re: houdbaarheidsdatum op kleurstoffen

ja klopt, blijkbaar hoeft dat in amerika niet ofzo. Die van wilton staat er op sommige op, en dan vaak een jaartje of 2, maar die van sugarflair... heb nu een potje die een paar maanden oud is en daar staat op 'best before end 2015'. ik hou bij americolor 2 jaar aan overigens  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Re: houdbaarheidsdatum op kleurstoffen

tipsytaartje schreef:

ja klopt, blijkbaar hoeft dat in amerika niet ofzo. Die van wilton staat er op sommige op, en dan vaak een jaartje of 2, maar die van sugarflair... heb nu een potje die een paar maanden oud is en daar staat op 'best before end 2015'. ik hou bij americolor 2 jaar aan overigens  :Y

bedankt voor de info...
en ik heb die van wilton ook met een datum erop..
ergens wel gek eigenlijk dat er niets op vermeld staat,
maar binnen nu en 2 jaar zullen ze vast wel op zijn...

groetjes

4

Re: houdbaarheidsdatum op kleurstoffen

Heeft iemand ervaring met de houdbaarheid van Metallic Food Paint van Rainbow Dust? Ik heb een potje waarbij de best before datum verlopen is. Hoe lang zou dit nog kunnen?

Het ziet er verder nog goed uit. Niet anders dan normaal. Ruikt ook niet raar.

Groetjes

Re: houdbaarheidsdatum op kleurstoffen

een houdbaarheids datum (THT) is vooral een indicatie  dan mag het niet meer verkocht worden aan klanten omdat de fabrikant dan niet meer kan garanderen dat het nog dezelfde kwaliteit is als toen het uit de fabriek kwam

9 van de 10x nog goed te gebruiken voor eigen gebruik goed zelf in de gaten houden in iedergeval

van americolor zitten zoveel toevoegmiddelen bij dat het bijna niet kan bederven..

zo is het in amerika vaak voorbeeldje: in amerika hebben ze wel eens een test gedaan met een brood die hadden ze in phoenix in een kofferbak gedaan en een aantal weken laten staan.. daarna haalde ze het brood uit de kofferbak en hij was nog steeds zo zacht en eetbaar (en blijkbaar ook smakelijk)  gewoon door alle toevoegingen en bijproducten die ze in amerika erin stoppen..

ikzelf had al volledig gegeten als ik zulk brood krijgt opgediend overigens

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby