1

Onderwerp: Help. Mijn icing tekening breekt

De omranding van mijn paastekening is blijkbaar goed droog, maar hij breekt weer.  Hij komt dus niet volledig in 1 stuk los.  Laat ik het beter liggen tot hij volledig ingekleurd is of begin ik opnieuw???

groetekes Kris

groetekes Kris

2

Re: Help. Mijn icing tekening breekt

Hai kris

Begrijp ik goed dat dit alleen de omrandings lijntjes waren?
Zo ja dan kun je deze beter zo min mogenlijk verplaatsen.
Ik leg mijn bakpapier of folie waar ik op werk altijd op een grote snijplank of dienblad zodat ik het kan verplaatsen zonder te bewegen.
Pas als alle vlakken zijn ingevuld en ongeveer 3 dagen hebben gedroogd dan is het een stuk steviger. ik heb al eens een plaatje van zo'n 20 bij 25 gemaakt als oefening en deze kon ik na drie dagen heel oppakken van de folie.
Je kunt proberen of je het nog kan vullen maar of het lukt????

Wat mij trouwens is opgevallen dat ik de omlijning beter al na een uurtje ofzo kan op gaan vullen, toen ik ze eerst goed had laten drogen liep de vloeibare vulling er een beetje onder door en dat vond ik niet zo mooi.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en gewoon doorgaan h

3

Re: Help. Mijn icing tekening breekt

Als je een plaatje maakt is hij inderdaad steviger als hij helemaal ingekleurd is
enne kris, geduld, geduld

Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is ;)

Groeten,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

4

Re: Help. Mijn icing tekening breekt

Ik was niet volledig tevreden, dus heb alles van het mapje geveegd.  Mijn ventje is aan het werk en de kindjes gaan straks in bed, dus het kot vrij en rustig om opnieuw aan het werk te gaan!!

bedankt voor de tips
Kris

groetekes Kris

5

Re: Help. Mijn icing tekening breekt

Hoi Kris,

Dat vind ik ook het enige echt moeilijke hoor aan het bakken: GEDULD ;) :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: Help. Mijn icing tekening breekt

Ik heb nu een tweede poging gedaan voor de omlijning en die ligt nu te drogen.  Straks ga ik nog proberen voor een stuk op te vullen en dan maar hopen dat het volledig lukt zodat ik maandag een prachtige taart kan voorzetten.

groetekes Kris