1

Onderwerp: hoeveelheid marsepein

Hoi Inge,

Wat een leuke site hebben jij en Marianne! Ik raak er erg door geinspireerd! Ik had al eerder een plaatje van een Barbietaart gezien en vond 'm prachtig, maar te duur om 'm te bestellen. Ik had er niet aan gedacht om 'm zelf te maken totdat ik jullie site tegenkwam. Dus ik ga het proberen!
Mijn dochter wordt volgende maand 4 en ik wil haar er graag mee verrassen. Nu heb ik een vraag over de Barbietaart: hoeveel marsepein heb je nodig voor die taart?

Ik hoor het graag! En ik stuur een foto op als de taart gelukt is...

Groetjes, Corrie

2

Re: hoeveelheid marsepein

Hoi Corrie,

Dank je wel voor de complimenten en leuk dat we je hebben "aangestoken". Voor een barbietaart heb je aan 400 gram marsepein waarschijnlijk wel genoeg. Wel kun je voor de zekerheid een onsje meer nemen, dat zou je evt. blank kunnen laten als je wilt voor bloemetjes of hartjes ofzo op de jurk. Je zou ook alles kunnen kleuren voor de jurk, en dat wat je overhoudt (dus je snijdt de overtollige marsepein weg) kun je dan "doorkleuren" dus donkerder maken.

Ik weet niet wanneer je eea nodig gaat hebben (of heb je een winkel in de buurt??) maar als het goed is gaat hier zeer binnenkort een webwinkel van start!! Dus je kunt bij mij marsepein en kleurstof bestellen eventueel.

Groetjes en succes!! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: hoeveelheid marsepein

Hoi Inge,

Bedankt voor je antwoord. Ondertussen heb ik bij de Toko kleurstof gevonden ; zij hebben een ruime keuze gelukkig! Ook wwn Barbie heb ik gekocht , dus de basis is er! Marsepein heb ik nog niet, dus dat zou misschien wel handig zijn om dat bij jou te bestellen. Mijn dochter is 13 maart jarig, dus ik ga de vrijdag en zaterdag daarvoor bakken. Ik ga ook nog wat versiersels zoeken (lijkt me makkelijker dan zelf bloemen etc in elkaar zetten!): op dit moment hebben ze bij de Hema bloemenbonbons in de aanbieding,  maar die moet ik dan weer tot die tijd bewaren..) en ik moet nog een kleine tulbandvorm hebben. Er schijnt een winkel in de buurt te zijn die taarten verkoopt en ook wat versiersels verkoopt. Dus ik ga nog even her en der snuffelen! Maar het lijkt me erg handig als er een webwinkel komt: goed idee!

Groetjes, Corrie