1

Onderwerp: rolkwaliteit marsepein

Ik gebruik altijd marsepein uit de webshop met rolkwaliteit 1:3. Nu kwam vandaag een kennis met een stuk marsepein 1:2 aanzetten. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee kan. Kan ik dit ook gewoon gebruiken voor een taart te bekleden, is het dan wel uit te rollen?Waar staat die kwaliteit voor?Hellup!Wie weet er meer van?

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

2

Re: rolkwaliteit marsepein

Volgens mij kan je dat ook gewoon gebruiken. Probeer anders een klein stukje.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: rolkwaliteit marsepein

1:2 is niet zo lekker met het verwerken vind ik persoonlijk.
Je kunt er wel een taart mee bekleden hoor, alleen rolt het niet zo lekker uit. Het blijft iets vettiger, omdat er meer amandelen inzitten.
Ook het kleuren van deze marsepein wordt iets minder mooi dan de marsepein van 1:3, omdat de eerste niet zo blank van kleur is.

1:2 is meer geschikt om poppetjes te maken dan om uit te rollen.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

4

Re: rolkwaliteit marsepein

Ik heb ook wel eens andere marsepein gebruikt dan die van Inge. Het is wel te doen, het uitrollen, maar het plakt veel meer, dus moet je flink strooien met poedersuiker. Bij de marsepein van Inge heb ik helemaal geen poedersuiker nodig tegen het plakken. En die van Inge lijkt ook wat fijner van structuur, vind ik ook mooier. Maar je kunt 'm best gebruiken dus, als je maar strooit. Of voor de poppetjes, zoals Patricia schrijft.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

5

Re: rolkwaliteit marsepein

Hoi Angelique,

Het 1:3 en 1:2 wil zeggen de verhouding amandelen:suiker. Dus de marsepein die je nu zit verhoudingsgewijs meer amandel dan die van de webshop. Dat zul je merken aan de kleur en de smaak. Verder is de marsepein uit de webshop speciaal geschikt om uit te rollen. Dat is niet van iedere marsepein te zeggen, maar ook ik zeg: gewoon proberen of het lukt. Evengoed eerst goed kneden, misschien wat meer poedersuiker om uit te rollen zoals Carry al aangeeft en gewoon kijken hoe het werkt.

Succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: rolkwaliteit marsepein

bedankt voor jullie adviezen, ik ga het gewoon proberen. Het klopt wel denk ik van die verhouding , deze marsepein was ook echt duurder zag ik op de bon van mijn vriendin.
ik ga mijn best doen,

angel36

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl