1

Onderwerp: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Hoi allemaal!

Eerst net maar even zitten "kwijlen" van alle prachtige taarten die er ondanks alle vakanties worden gepost!! Complimenten aan iedereen hoor!!

Ikzelf mocht na een lange aanloop en een proeftaartje, dit afgelopen weekend in actie komen voor de bruidstaart van m'n neef Pim en z'n (inmiddels)vrouw Winnie.
Het voorwerk heb ik de afgelopen weken gedaan,taarten gebakken en ingevroren,marsepein gemarmerd en schelpjes gemaakt, donderdag de vullingen gemaakt, en vrijdag van Haarlem naar Brabant gegaan om de taart bij het bruidspaar zelf in elkaar te boetseren!
Het werd een heel gezellige dag en de bruid was erg in haar nopjes! Hoe verder ik was met decoreren,hoe meer ze zei "dit was precies zoals ik hoopte dat het zou worden.." en meer dan dat kon ik niet wensen!!

Vrijdagavond heb ik de taarten in kartonnen dozen in de koelkast op stand laag gezet, en zaterdag(de trouwdag!) heb ik ze van hun huis naar de feestlocatie gebracht. Nog even de kiezelsteentjes en het "zand"(lichte basterdsuiker) eromheen gelegd en toen was het wachten op het bruidspaar!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZO4YBH8Y.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QAJ4SUWV.jpg

De standaard was geleend en op het bovenste plateau werd het bruidsboeket gelegd.
De vulling was 1 laag aardbeienbavaroise van het recept van Koenie, en 1 laag champagnecreme van Annelies! De tips voor de ringen in de oester kwamen van Wendy en de schelpentips kwamen van Suzanne!
Kortom,alle dames reuze bedankt voor het meedenken!

Veel plezier met kijken!!

Nicole uit Haarlem!

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

2

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

NOU !!!!!! WAT EEN KUNSTWERK!!!!
PRACHTIG CHAPEAU CHAPEAU CAPEAU !!!!
Ik kan me voorstellen dat het bruidspaar er erg blij mee was.

Pluk de dag!

3

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Heeeeeeeeel gaaf!!!! :Y
Echt chique!
Goed gedaan joh!!

4

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Wat een gave taart helemaal super!!! Enne ik wil ook graag de schelpen tips kan dat?? Ik vind ze namelijk prachtig mooi gelukt!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

5

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

ze zijn dan ook prachtig ...echt chique. Vind de ringen in de oester( is die ook zelf gemaakt?) ook een goede tip van wendy hoor en door jou goed uitgevoerd
Hoe heb je inderdaad de schelpjes zo gekegen?

6

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

O wat Chique!!

Ik kan me voortsellend dat het bruidspaar erg tevreden was.

Erg leuke details en een schitterende afwerking.

Kirbie

7

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Ongelofelijk mooi. Moeilijk om te maken, maar eenvoudig qua uitstraling. Vooral die ringen in de schelp vind ik subliem.

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

8

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

WOW!!! echt super mooi geworden!!!

Groetjes,

Maud.

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

9

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Ooooo... dat ik een beetje bij deze bruiloft aanwezig mocht zijn... wat een eer ;)

Het ziet er zoooooo mooi uit.... *zucht* * zucht* geweldig!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

10

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Wauwwww... wat een gave originele bruidstaarten!!!! En prachtig, die ringen in de oester!
Een geweldig geheel :Y

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Ook ik kan niets anders zeggen: Wat een ontzettend mooie taart. Dit is weer eens iets anders dan de bruidstaarten met bloemen. Mijn complimenten. Het zand met de kiezelsteentjes maakt het helemaal af.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

12

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Jeetje, knap gedaan hoor! En ga je ons nu ook verlossen met het andwoord op de schelpen? Zou ik ook graag willen weten!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

13

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Mooie taart geworden! Ik zat er al naar uit te kijken....
En Marlies ik zal de mail met de schelpen uitleg wel even naar je doorsturen.

14

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

en ik zit te kwijlen bij jouw taart!
Hij is echt heel mooi. Wat goed ook dat het bruidspaar er zo blij mee was, dat is inderdaad het beste cadeau :D
Leuk ook gedaan met dat 'zand'!

Mijn website: Presentaart

15

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Prachtig !

16

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

MOOOOOHOOOOIIII!!!!!

Mooie taartjes dus! en het zand vind ik errug slim bedacht....kom je zomaar in zeese sferen (denk palmbomen, coctails hoela-hoela danseressen etc )daar in het brabantse land hahaha

Groet Corinne

ps winnie en pim uit boxtel?

Groet Corinne

17

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Heel erg mooi!!! Supersjiek!!

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

18

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Wauh, wat een prachtige bruidstaart, echt geweldig!

Groetjes, Frietje.....
www.cakeswithlove.nl

19

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Echt geweldige taarten! Vraag me inderdaad ook af hoe je die schelpen hebt gemaakt. Ze zien er echt supergoed maar ook superlekker uit.

Groetjes,
Angela

20

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Echt heel erg mooi zeg. Ze ogen heel eenvoudig (dat zijn ze natuurlijk niet!) en heel sjiek. Kortom een echte TOP taart! :thumb:

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

heel mooi

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

22

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Oh mooi zeg. Hoe heb je de schelpen voor elkaar gekregen??? ben er ook zo benieuwd naar.

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Hoi allemaal!
Reuze bedankt voor de complimenten!! :O

De schelpen ogen moeilijk,maar dat valt eigenlijk erg mee. Ik heb de blanke marsepein uit de webshop gemarmerd met een beetje bruine Wilton kleurstof, en daarna heb ik voor de diverse schelpenvormen gebruik gemaakt van een "Makin's Clay" push mold otw uitdrukmatje!! Da's alles! Ik heb de matjes laten meenemen door m'n broer uit de VS,maar ze blijken ook gewoon verkrijgbaar via de hobby winkel,bv pipoos!!
Het waren er wel een heeeeeeleboel,dus tijd ging er wel inzitten en de kiezelsteentjes heb ik met de hand gemaakt.

Voor de oester tenslotte heb ik heel Haarlem afgelopen, en uiteindelijk vond ik bij Jamin een snoepje in de vorm van een schelp met vies zoet spul dat je uit die plastic schelp moest likken?? Jek!! Ik heb 2 schelpen gekocht en ze schoongespoeld en aan elkaar gelijmd als een oester.

Voor de ringen heb ik gele marsepein gebruikt, en die wat verstevigd met Tylose. Daarna met het kleipistool 2 ringen gemaakt, en uiteindelijk geverfd met een beetje alcohol en goudpoeder!

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben!

Veel groetjes,
Nicole!

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

24

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

Wat zijn die taarten schitterend geworden, zeg! Helemaal super!
En ik ben inmiddels ook heel benieuwd naar de schelpen.

Groetjes Ingrid :+

25

Re: Schelpenbruidstaart voor neef Pim!

wow wat een mooie taart......

goed gedaan stadsgenoot.... wie weet klop ik nog eens voor je aan ik heb nl gisteren vernomen dat goeie vrienden van ons gaan trouwen en ze wilden met mij nog wel eens gaan praten over de bruidstaart (slik!).

er is altijd wel een reden voor taart