1

Onderwerp: even een tipje...

Hoi allemaal,
ik ging vanmiddag 40 van die kleine pieterpeuterige bloemetjes uitsteken (uit wit fondant), alvast voor mijn taart die vrijdag af moet (ik heb het er helemaal druk mee :) ). Dus bij de eerste 10 bloemetjes zat ik vreselijk te pielen om die bloemetjes eruit te krijgen tot ik op het heldere idee kwam om ze eruit te blazen!
Ze vlogen af en toe over tafel dus niet te hard blazen :D en natuurlijk 'droog' blazen :D :D maar het ging toen ineens supersnel !!
Misschien doen sommigen van jullie dit allang en is het oud nieuws maar misschien is het voor anderen een supertip !
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

2

Re: even een tipje...

kan best wezen dat het oud nieuws is, maar niet voor mij, ga ik morgen meteen uitproberen als ik mijn bloemen voor een barbietaart maak. Merci!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

3 Laatst bewerkt door Car (10-04-2006 08:22)

Re: even een tipje...

Hoi Annette,

Nog een fantastische tip die ik een keer hier op het forum heb gelezen is:

Plasticfolie over de fondant/marsepein leggen en dan met de vormpjes uitsteken. De randjes worden dan ook mooi afgerond en de fondant/marsepein blijft nooit in de vormpjes hangen.

Ik vond dit ook echt een supertip, maar blazen is ook slim!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Re: even een tipje...

Ik zie me zelf al zitten, het ziet er een grappig zicht uit maar ik vind het wel een supertip net al het gebruiken van die plastiekfolie!!

Bedankt!!
Groetjes, Katje

5

Re: even een tipje...

Inge heeft in de webshop ook een heel handig aparaatje om ze er uit te duwen. Ik weet alleen niet of die op alle merken uitstekertjes past..........

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: even een tipje...

Nee, die zijn echt speciaal voor die kleine bloemetjes, sterren en hartjes die ze ook in de shop verkoopt. Ik heb er ook eentje bij besteld en het is idd een heel handig apparaatje.

Ik steek de bloemen pas uit op het moment dat ik ze ook nodig heb en zet ze dan met dat "prikkertje" meteen op de gewenste plek op de taart. Dan heb je 2 vliegen in