1

Onderwerp: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Ik dacht zelf bij de supermarkt, maar wou het eerst even aan jullie vragen :o

2

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Nou supermarkt...denk meer aan de webshop hier ;)

3

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Heb het in de supermarkt ook nog nooit gezien...

Succes, groetjes Ingrid :+

4

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Nee heb het gemerkt dat ze die eiwit niet bij de supermarkt verkopen.. ik ben toch naar natuurwinkel geweest en die verkoopt wel eiwit maar ik weet niet of dat zelfde eiwit is als die je in taarten etc. gebruikt want die bij de natuurwinkel is voor sporters.

5

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Kan ik de eiwit poeder ook vervangen door gewoon eiwit vers uit een ei?

6

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

huismuis schreef:

Kan ik de eiwit poeder ook vervangen door gewoon eiwit vers uit een ei?

ja dat gaat!

voor 1 eiwit heb je ongeveer 250 gr poedersuiker nodig.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

belluna schreef:
huismuis schreef:

Kan ik de eiwit poeder ook vervangen door gewoon eiwit vers uit een ei?

ja dat gaat!

voor 1 eiwit heb je ongeveer 250 gr poedersuiker nodig.

hoelang blijft het houdbaar? want ik las dat het wel gevaarlijk is om vers ei te gebruiken, klopt dat?

8

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Het is gevaarlijk ivm salmonella bacterie die in een ei KAN zitten. Hoeft dus niet, maar kan wel. Daarom gebruiken de meeste van eiwitpoeder. Er is een manier om dit omzeilen door middel van verhitten. Maar hoe dat precies zit, weet ik heel eerlijk gezegd niet. Probeer anders eens te zoeken mbv van de zoekfunctie bovenin de balk. Er is nl ooit eens een filmpje hier op het forum gezet, waarbij een vrouw dit helemaal voor doet hoe dat moet.
Veel succes met zoeken.
Overigens gebruik ik ook eiwit uit de natuurwinkel, maar tot nu toe is mijn icing nog nooit goed gelukt om stevige icing te maken. Lijntjes maken etc lukt wel, maar bloemetjes nog steeds niet. Ik weet niet of dit met mijn eiwitpoederligt...

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Als je aan een groothandel-pasje kunt komen: sligro en macro verkopen gepasteuriseerd eiwit; 't is alleen wel gelijk zo veel... :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: Waar kan je eiwit poeder kopen?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat eiwit uit de natuurwinkel NIET het eiwit is wat gebruikt moet worden voor royal icing. Dit zijn nl proteïnen en heeft  daarom dus weinig te maken met het eiwit uit een kippenei.  Ik heb me dit laten vertellen en dit als waarheid aangenomen :)

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl