1

Onderwerp: Fondant en Marsepein bij de makro

Goedemorgen medebaksters,

Ik vroeg mij af of je fondant en marsepein ook bij de makro kan kopen en als dat zo is hoeveel dat kost.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Nancy

2

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

bij de makro hebben ze niet zo veel op taart-gebied. In ieder geval geen fondant of marsepein, misschien rond de sinterklaas dat ze marsepein krijgen. Ze hebben geloof ik wel emmertjes fondant, van die vloeibare glazuur, maar dat weet ik niet meer zeker.
Hanos (zit dat ook overal?) heeft wel rolfondant, incl. btw ongeveer 25 euro voor 5 kg van bakels. Ze hebben daar ook 1 kg verpakkingen die kosten een euro of 6 geloof ik.
Wel kan je bij de Makro 5 kg suikerbakkerspoeder krijgen, erg handig (ik gebruik het veel voor icing en uitrollen van fondant en marsepein)

Mijn website: Presentaart

3

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

Ik haal wel marsepein bij de ven, daar hebben ze ook emmertjes fondant, heel goedkoop maar het smeerbaar fondant. Ik moet nog uitproberen hoe dat wordt met een bus poedersuiker erdoor.
groetjes van mariska

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

maris18 schreef:

Ik haal wel marsepein bij de ven, daar hebben ze ook emmertjes fondant, heel goedkoop maar het smeerbaar fondant. Ik moet nog uitproberen hoe dat wordt met een bus poedersuiker erdoor.
groetjes van mariska

Wat ik me kan herinneren van het forum hier is dat dat niet zo'n succes is! Volgens mij heeft een van de Belgische forumleden hier ervaring mee maar weet niet meer wie dat was :S :O

5 Laatst bewerkt door mascha (24-07-2007 21:58)

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

mag ik vragen wat de marsepein kost bij de ven??? Kan ik daar ook een pas voor aanvragen (hij zit weer naast de Hocras, waar ze weer weinig hebben) :D

Enne, nee, dat mengen lijkt me ook nogal een gedoe, en die emmertjes vloeibare fondant zijn niet eens zo heeeel goedkoop (wel goedkoper dan rolfondant natuurlijk)

Mijn website: Presentaart

6

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

Ik ben gisteren naar makro geweest en bij de bakkerijproducten stonden emmers fondant van 7kg voor 11€.  Ik weet nu niet of het gewone fondant of rolfondant is.. heb even een emmertje open gemaakt en stukje uit genomen :)  het was kneedbaar en kon er een balletje van rollen maar vond het toch wat plakkerig aanvoelen..

conclusie: :s geen idee :)

7 Laatst bewerkt door nnicole1234 (25-07-2007 09:33)

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

Kellyke schreef:

Ik ben gisteren naar makro geweest en bij de bakkerijproducten stonden emmers fondant van 7kg voor 11€.  Ik weet nu niet of het gewone fondant of rolfondant is.. heb even een emmertje open gemaakt en stukje uit genomen :)  het was kneedbaar en kon er een balletje van rollen maar vond het toch wat plakkerig aanvoelen..

conclusie: :s geen idee :)

Getverrrrr...was het niet handiger geweest om het even op de verpakking te lezen of om het te vragen ??? :O
Ik denk dat het geen rolfondant is geweest want iemand hier op het forum had toen ook al eens een emmer gekocht waarvan later bleek dat het vloeibare was :D

8

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

:) heb het aan drie personen in de makro gaan vragen en niemand had een idee.. het enige dat er op de bak staat is FONDANT 7 KG.  Ik mocht er eentje open maken om zeker te zijn..

9

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

dat is de vloeibare.. ik ben er thuis achter gekomen
hij is wel super dik maar hard wordt ie volgens mij niet...

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

10

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

vaak is vloeibare fondant is koude toestand redelijk vast ....  rolfondant is in Belgi

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

ik heb ook zo'n emmer in huis gehad, vloeibare fondant van de makro

Waar hij voor te gebruiken is, is om cakejes te glazuren: fondant opwarmen+ kleurstof - cakejes erin dopen met de bovenkant - soms wel twee lagen nodig voor een goede dekking, afh van de kleur

ik heb ook geprobeerd om dit met een grotere taart te doen, het erover te laten lopen, maar het wordt redelijk rap hard (ja, het wordt dus wel hard) en ik kreeg dus ook geen goede dekking, het bleef niet echt aan de taart kleven.

al bij al dus wel leuk om in huis te hebben maar geen 7 kg want ik heb de helft mogen weggooien, het was beschimmeld. Mss wel handig om met een paar man te kopen? Maar ik heb begrepen dat in het boek van Peggy Porschen ook een recept staat om roze-koeken-glazuur te maken (ik heb het recept zelf niet) dus dit kan je dan ook maken.

12

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

Ik heb nu een emmer van de ven voor 11 euro een kilo maar vorige keer een van 7,50 het ligt aan de verhouding. Deze had mijn man gekocht. Duur maar wel lekker.
groetjes Mariska,

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

13

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

Heeft iemand ervaring met de rolfondant die ze bij de Hanos verkopen (zie bericht Mascha). Het lijkt me namelijk wel wat en ook niet zo duur.

Ik koop overigens altijd wel suikerbakkerspoeder bij de Hanos. De zakken zijn 5 kilo, dus heb ik meteen weer ff genoeg ;-).

Groetjes Jiska

14

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

Mag ik het ook zelf zijn?
De fondant Bakels volgens mij, en die werkt erg prettig vind ik. Ik weet dat er meer mensen mee werken, en ik dacht dat het gewoon die pettinice was, dat is in ieder geval die kilo verpakkingen die er liggen (zelfde als de webshop)???
In ieder geval vind ik hem fijn werken, en de smaak is ook prima (ben niet heel dol op rolfondant maar gewoon goed te doen, helemaal met een taartje eronder :D)

Mijn website: Presentaart

15 Laatst bewerkt door Denise.x (26-10-2010 15:17)

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

ik heb bij de makro in delft marsepein gekocht
gekleurde is per 250 gram en ik geloof rond de 3 euro en de witte per 500 gram rond de 6 euro
er lagen ook verpakkingen met rolfondant van 250 gram.

16

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

Als je ineens gaat reageren op een topic van 2007 zijn de tijden natuurlijk veranderd!

http://www.vadedo.nl/cms/Image/Ouwe%20koe.jpg

Ze hebben nu in de webshop ook 2x zoveel als toen! Dat geldt overigens ook voor mijn taartspullen, het paste toen nog wel in 1 gereedschapskist, tegenwoordig heb ik een hele kelder  :o  :+ !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

17

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

ik heb ook eigenlijk helemaal niet op de datum gelet oeps

18

Re: Fondant en Marsepein bij de makro

:lol:

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"