1

Onderwerp: Nog even afgemaakt na de workshop...

Vandaag een hele gezellige workshop gedaan met Sammy, Lampie en Frietje.
Helaas was het warmer dan voorspeld en is het eigenlijk niet slim om eigenwijs te zijn om een topsy turvy van biscuit met vullingen ipv cake met zo weinig mogelijk vulling te maken... En eigenlijk moet je dan al helemáál geen mousse gebruiken. Zo leert iedereen wat van een workshop :o
Vooral Sammy had pech, maar het eindresultaat was alsnog heel lief & roze, hopelijk is-ie goed thuisgekomen. Ook de taart van Lampie had problemen en d'r stippen liggen nog hier... 't bovenste taartje mist dus wat :S Frietje d'r taart dreigde aan het eind alsnog te schuiven, maar toen kwam Sammy to the rescue, dus dat bleef gelukkkig goed.
Ik ben benieuwd naar de foto's van de dames. ;)

Die van mij was voor vanavond en om 17:00 uur was er alleen nog maar een onderlaag (die had ik gisteren al gemaakt) en een tweede laag; dus ik nog als een speer afgemaakt, hij is dus enigszins karig bekleed. Maar ook hier weer wat last van de warmte.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JITHOFJH.jpg

De zon is onbarmhartig voor m'n fondant, je ziet elk bultje :S
Vulling weet ik echt niet meer, ik dacht in de onderste chococr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Ondanks alle tegenslagen ziet ie er helemaal niet verkeerd uit!

Ik hoop dat de dames meer geluk hebben met het naar huis komen met de taarten als ik had met mijn boom!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Nou, hij ziet er prachtig uit!

4

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Ik vind ze zo grappig!! mooi gedaan hoor.

5

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Ik blijf fan van die scheverts... dus een bultje meer of minder deert me niet.

Vind 'm bovendien mooi van kleur, M en alle vullingen, hoe ze er dan ook in zitten ;) klinken superlekker!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

6 Laatst bewerkt door wietske (21-07-2007 20:10)

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Jij hebt lef zeg !!! :D

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Nou ik vind hem er ondanks de problemen helemaal niet verkeerd uitzien hoor, de bobbels vallen niet eens op (dat ziet alleen jou kritische oog ;)) De kleurencombi vind ik erg leuk!
Ik ben ook heel benieuwd naar de taarten van de andere dames.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

ohhh mooi hoor!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Hoi Marianne,

Volgens mij is jouw taart de enige die echt rechtop staat (hahahahaha).
Ondanks de tijdsnood is het een plaatje geworden hoop dat je zus er ook mee blij mee is geweest. Mooier kado kan je niet krijgen dan zo'n taart, toch?
Proficiat......

Groetjes, Frietje.....
www.cakeswithlove.nl

10

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Mooi hoor leuke kleuren en wat gedurft zeg die vullingen.... Poe hee pino..... Maar een pracht resultaat!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

11

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Ondanks de tijdsnood heb jij er een hele mooie Topsy Turvy van gemaakt.

Ik vind um dan ook

12

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Ook de jouwe is erg leuk! Ik zag net de taarten van frietje en sammy, toch erg leuk dat iedereen er een totaal eigen draai aan geeft!

Enne :lol: :lol: Dat je niet meer weet welke vulling waarin zit, je moet wel heel druk bezig zijn geweest :lol: :lol:

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

13

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Joehoe Marianne! Mijn stippen liggen nog bij jou! Had je ook wel mogen gebruiken hoor, als decoratie :) Kom ze echt niet meer halen, hihi...

Maareh, ik dacht net, je zult wel nog even langer bezig zijn geweest, en ook nog alle rotzooi opruimen enzo.

Je taart heeft mooie kleuren gekregen, maar je moet de volgende keer wel m

14

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

de jouwe is inderdaad de enige 'rechte' scheve taart
lijkt me heel erg moeilijk, maar een geweldig resultaat
hoeveel taarten zitten er eigenlijk in, Marianne? Is elk stuk gemaakt van twee taarten? En heb je dan veel 'rest' van het snijden of zit alles erin?

15

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Mooi taart, lekker scheef. :D :D
Jammer van de warmte, maar het gaat tenslotte om de techniek, als je die weet
dan kan je altijd nog op herhaling.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

16

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Ondanks dat je last heb gehad van de warmte ziet het er leuk uit. Een gewone rechte gestapelde taart met zo'n weer is soms vervelend, laat staan een topsy turvy. Wordt er meestal cake gebruikt voor zulke technieken?

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

17

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

kristien schreef:

hoeveel taarten zitten er eigenlijk in, Marianne? Is elk stuk gemaakt van twee taarten? En heb je dan veel 'rest' van het snijden of zit alles erin?

Bijna alles zit erin, per laag 1 hoge (ruim 8 cm) taart die je zegmaar schuin wegsnijdt en dan een beetje goochelen met de volgorde (daar is Lampie h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

nou ik vindt hem heel leuk geworden.

ondanks de tegenslagen.

en al doende leert men. ;)

groetjes marlies

19

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Ik vind hem echt super :Y. Ik vind ze prachtige de Topsy Turvy's, staat ook al op mijn lijstje (en die wordt maar langer en langer...:lol:).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

20

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Een prachtig "recht" exemplaar!!!

21

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

sorry dames...maar ik heb gelachen! al die taarten die schever dan scheef zijn en scheefrecht...ofzoiets. volgens mij hebben jullie een heerlijke dag gehad...en ik ben jaloers op jullie dat jullie ondanks het warme weer en overheerlijke vullingen zulke fantastische grappige taarten hebben gemaakt met of zonder stippen! de techniek zit nu in jullie genen...dus dames kom op met de herkansing....het weer blijft voorlopig toch prut hahaha

groet Corinne...die een scheve taart maken nog niet aandurft (moet eerst nog leren boetseren en puzzelen hahaha)

Groet Corinne

22

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Wat een leuke! Vind alle taarten trouwens heel mooi gemaakt met al die leuke kleurencombinaties!

23

Re: Nog even afgemaakt na de workshop...

Oooh, zooo gaaf zo'n topsy turvy!! :Y
Prachtig!!