1

Onderwerp: Lieveheersbeestje

Dit is de tweede taart die ik maakte voor de verjaardag van mijn collega/vriendin.

Het lieveheersbeestje koste me de nodige zenuwen, de moed zonk me in de schoenen en ik dacht: 'ik ben nog lang niet zover dat ik iets strak krijg' en stevig balen dat het allemaal veel teveel bleef kreukelen. Later bedacht ik me dat de rode marsepeinen lap al anderhalve dag uitgerold tussen plastic folie lag. Niet meer doen, dus. Afgezien van de plooien vind ik het toch wel een lief beestje :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UEIYMSJ3.jpg

Vullingen: Het lieveheersbeestje is gevuld met twee lagen overheerlijke Koenie's aardbeienmouse. Het grasveldje met bloemetjes is aan alle kanten en op alle lagen flink ingesmeerd met puur mangosap, de vulling is van verse mango gepureerd en door mascarpone geroerd.

Bedankt voor het kijken,
Lampiaozinho

Re: Lieveheersbeestje

Ik vind hem ook echt wel een dotje
lekkere vulling ook..

3

Re: Lieveheersbeestje

Hij/zij kijkt lekker ondeugend!! Leuke ondergrond ook met de bloemetjes!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

Re: Lieveheersbeestje

Nou goed geslaagd hoor voor de 2e keer. En heel eerlijk gezegd vind ik dat geplooide van het lieveheersbeestje juist wel wat hebben

Groeten Nathalie

5

Re: Lieveheersbeestje

Je vulling van mango klinkt ook verrukkelijk! De ondertaart heeft een prachtige vorm en is wel heel strak bekleed (lijkt me toch ook niet echt makkelijk). Het lieveheersbeestje had misschien wat strakker gemogen maar zo is hij ook nog steeds erg leuk :Y (en lekker ;)).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6

Re: Lieveheersbeestje

Wat een leuk idee!!!! Hartstikke mooi!

7

Re: Lieveheersbeestje

ziet er erg lekker uit en klink ook erg lekker .

groetjes marlies

8

Re: Lieveheersbeestje

Wauw wauw... Lampie! Da's een superlief lieveheersbeestje!!!

Mooie kleuren hoor... enne die vulling: :9 *zucht*

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

9

Re: Lieveheersbeestje

Wat een lieffie! :)

10

Re: Lieveheersbeestje

Wat een lief en heerlijk beestje!!! Mooie kleur groen van je ondertaart (en de vorm ook!!!)

11

Re: Lieveheersbeestje

Ik vind het toch een heel geslaagd beessie hoor! Ik vind het groen van je ondertaart ook een mooie kleur :Y maar voor deze taart had het wat mij betreft ietsjes grasgroener gemogen, misschien nog ietsje vrolijker...?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

Re: Lieveheersbeestje

Het is een schatje geworden hoor en die plooien, tja soms zit het mee, soms zit het plooierig ;) :-D
Wel heel leuk zo op de ondertaart, ik zou persoonlijk ook voor een fellere groen taart kiezen, komt het wat meer naar voren het geheel.
Maarre gewoon plaatsen alles hoor Lampie, altijd genieten voor ons hier!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

13

Re: Lieveheersbeestje

aaah het is wel een liefie hoor !!!! En die plooien ach, naarmate je ouder wordt ziet iedereen er wat geplooider uit :lol:

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

14

Re: Lieveheersbeestje

mooi geworden hoor, ziet er erg lief uit

Groetjes Jojanneke

15

Re: Lieveheersbeestje

Vrolijke taart!

16

Re: Lieveheersbeestje

Niet te streng voor jezelf zijn hoor! De taart is erg leuk geworden! De ondervorm past ook heel erg leuk in het geheel!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl