1

Onderwerp: bloementaart

een bloemenmand voor de verjaardag van mijn moeder

ik had nog veel meer bloemen willen opleggen, maar helaas het alombekende tijdsgebrek (het was de laatste in de rij van 4 in 1 weekend)

gevuld met tobleroneganache en bokkepootjesroom.

mijn ouders vonden hem heel lekker, ik was minder enthousiast over de bokkepootjes, dat wordt nogal een 'papje' vind ik, niet echt mijn smaak.

Wat op de foto goed te zien, maar in het echt niet zo: de 'slordigheid' van het overtollige bloem/poedersuiker.
Ik moet echt eens op zoek naar een soort crisco, want ik moet altijd veel te veel bloem gebruiken en dat kruipt echt overal!

Al bij al toch nog tevreden, maar het was niet wat ik in mijn hoofd had.

http://users.skynet.be/backers/taarten/album/slides/08_07_2007-16_00_54-5493.jpg

En nu hou ik er even mee op, want het plezier was er wel af bij deze 4!

Lesje geleerd: NOOIT meer 4 taarten in 1 weekend plannen

Groeten!
Els

2

Re: bloementaart

Ziet er goed uit hoor!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Re: bloementaart

Nou ik vind hem er goed uitzien hoor!!
Ik heb hier nu al eern paar taartjes met houtnerf voorbij zien komen. Hoe die je dat, heb je daar een speciale roller voor??

4

Re: bloementaart

hoi ik vindt het er erg leuk uit zien.

en ik weet niet of je hem van marsepein gemaakt hebt???

want ik gebruik bij marsepein altijd maizena want dat haal je er heel gemakkelijk weer af.(bij marsepein dan,ik weet niet of dat ook gaat bij fondant??)

groetjes marlies

groetjes marlies

5

Re: bloementaart

het is bijna allemaal marsepein en ik gebruik ook maizena!
ik vond bloemsuiker iets te duur worden vergeleken met de hoeveelheid die ik gebruik
ik heb het er afgeborsteld, maar blijkbaar op de foto nog niet genoeg

de nerven zijn van een soort 'tapijtje', een rechthoekig stuk plastic dat je op je lap duwt.

6

Re: bloementaart

Maar gebruik je dat dan om uit te rollen? Ik rol marsepein uit op bakpapier en hoef dan niets te gebruiken.

Verder vind ik hem prachtig!

7

Re: bloementaart

Ja Neeltje: om uit te rollen, om mijn deegrol in te wrijven, ... voor alles eigenlijk

Mijn volgende investering: een pvc rol van de gamma en een stuk tafelzeil! :D
Zal al een hoop schelen in 'bloem'kosten!

8

Re: bloementaart

Ik vind 'em heel leuk geworden hoor. :Y

Enne... zo'n tafelzeil werkt echt perfect! Heb ik sinds kort ook. Echt handig!

Groetjes Ingrid :+

9

Re: bloementaart

Wilde net zeggen Els... : stukkie pvc en een tafelzeil...

Ga ik ook gebruiken om die vriendin van je een mep te verkopen en het zeil om haar in te rollen... ;) :lol:

Nou hou ik op hoor...
... enne: die bloementaart ziet er schitterend uit !!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

10

Re: bloementaart

Neeltje schreef:

Maar gebruik je dat dan om uit te rollen? Ik rol marsepein uit op bakpapier en hoef dan niets te gebruiken.

Verder vind ik hem prachtig!

Ik weet niet wat voor materiaal mijn rollertje is.'n Keer goedkoop gekocht bij de Zeeman in zo'n baksetje met nog kwastje en 'n radertje geloof ik. Ik heb het rollertje eerst altijd gebruikt om het deeg van de hondekoekjes en te rollen en dat ging perfect. De marsepein blijft pas plakken als-ie of warm wordt of heel dun.

11

Re: bloementaart

Gezien al het gedoe vind ik deze heel geslaagd hoor :Y. Kan me voorstellen dat je het wel even gehad hebt na vier taarten. En inderdaad: rollen op (doorzichtig) tafelzeil (even je aanrecht vochtig maken, dan schuift je zeil niet meer) en rollen met pvc-buis! Sindsdien vraag ik me af wat ik toch moet gaan doen met al die poedersuiker die ik al ingeslagen had ;).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

12

Re: bloementaart

Ik vind hem erg goed gelukt!! Mooi :Y

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

13

Re: bloementaart

Bedankt mensen! Heel erg leuk om jullie reacties te lezen!

Nou, Koenie, als er iets in jouw hoofd zit, zit het ook niet in je ... !!! :D
(waarschijnlijk een echt vlaamse uitdrukking hihi)

Maar dat is juist wat ik apprecieer aan jou!

Groeten,
Els

14

Re: bloementaart

Uitbundig vol bloemenbakje, bij gebrek aan echte zomer buiten fleuren we het binnen maar op!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"