1

Onderwerp: chocolade barbie :nooo

hier is ie dan: de barbie voor de meid die geen marsepein en ook geen fondant lust, alleen maar chocolade

Buiten een paar schoonheidsfoutjes (niet symmetrisch, slordige 'schort', ...) was ik eigenlijk best wel tevreden.

Helaas, de klant (mijn beste vriendin!) vond hem wel 'mooi', maar er zat te weinig bbr in , dat was de enige vulling die er in mocht.
Ik heb zoveel vulling in gedaan als ik durfde, want ik was bang dat hij anders zou inzakken (zie de mislukte koffiebeker!)
En ze vond de biscuit te zwaar! (ik heb daar nochtans nooit klachten over gehad en ik was zelf wel tevreden over de biscuit, hij zag er toch 'gelukt' uit)

Dus bij deze voelde ik mij ook al niet goed:

http://users.skynet.be/backers/taarten/album/slides/08_07_2007-10_07_03-5481.jpg

Nog even bij vermelden dat de kartonrand wel nog gefatsoeneerd werd ter plaatse, dus daar heb ik geen foto van, hier lijkt het nogal slordig

Hier geldt ook: laat kritiek maar komen!

2

Re: chocolade barbie :nooo

Oh ja, ik heb geen foto van de achterkant, maar daar hing een lange sluier met een groot hart op en daarop haar naam in tappits

3 Laatst bewerkt door dracul (12-07-2007 09:14)

Re: chocolade barbie :nooo

pfff... sorry hoor, wat een gezeur... het is een leuke taart geworden voor een kind dat blijkbaar erg lastig is qua eten [mijn dochter krijgt gewoon te horen dat ze er maar omheen moet eten... maar goed...]
Biscuitdeeg te zwaar? Ervan uitgaande dat jij het goed gemaakt hebt, loopt zij te .... nouja, vul maar in. En JIJ als maker, bepaalt toch wat er nog redelijkerwijs in kan qua vulling... technisch zijn soms dingen gewoon niet haalbaar...
Kan me voorstellen dat je hier wat van baalt, maar laat je niet van de wijs brengen, dan had ze maar naar een banketbakker moeten gaan met deze wens... kijken wat ze dan kwijt geweest zou zijn! En niet beter!
Persoonlijk vind ik de chocolade niet zo mooi (fondant en marsepein ziet er gewoon strakker uit, maar goed...) misschien dat je een witte chocolade had kunnen nemen, het gaat tenslotte om een prinses, of lust ze dat ook weer niet?
Sommige mensen zijn soms gewoon nooit tevreden te stellen...

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

4

Re: chocolade barbie :nooo

Nou ze was al een zeur want ze vroeg wel zowat het onmogelijke van je hoor!
Ik ben persoonlijk niet zo van een chocolade jurk omdat ik marsepein gewoon mooier vind staan, maar ondanks dat vind ik dat het je toch heel goed gelukt is hoor!
Jij hebt je best gedaan in ieder geval!

5

Re: chocolade barbie :nooo

Nou sluit me aan bij niels hoor!! Met al die wensen is het nog knap dat je uberhaubt een barbie aan durfde,ik zou gezegd hebben ;haal lekker chocoladebollen ofzo  :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

6

Re: chocolade barbie :nooo

Nou ik vindt dat je heel goed je best heb gedaan, om aan de eisen van de klant te gemoed te komen.

Beter kan het niet. (misschien iets meer in het midden, maar dat had je zelf al aangegeven).

en als hij in zakt dan hebben ze er ook niets aan.

Ik vindt dat je het heel goed gedaan heb.  :)

en anders moet ze naar de bakker gaan, kijken wat die er van maakt en wat het dan kost?????????

Nee................ze moet het eens zelf proberen, ze weet waarschijnlijk niet eens wat voor werk jij er in heb zitten.

Groetjes marlies

groetjes marlies

7

Re: chocolade barbie :nooo

Inderdaad Niels, het mocht enkel met pure chocolade ...

Ik had voor diezelfde vriendin ook al dooptaarten  gemaakt (waar ik zelf h

8

Re: chocolade barbie :nooo

zoals ik al zei: barbie zonder marsepein of fondant is gewoon onmogelijk!!! Ze moet niet neuten als ze zoveel eisen stelt!!! Stuur haar naar de bakker!

Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

Re: chocolade barbie :nooo

elsdr schreef:

Inderdaad Niels, het mocht enkel met pure chocolade ...
Ik maak voorlopig toch alleen maar taarten meer voor familie, ik ga geen opdrachten meer aannemen van 'derden'.

Laat je niet op je kop zitten. Gewoon geen taarten meer voor hen maken. Als het keer op keer toch niet goed is? Ik heb net die andere taarten van het feestje van je zitten bekijken. Prachtig toch?
Kijk, commentaar, zeker als je ze verkoopt, mag best. Maar geld dat tussen vrienden heen en weer gaat, zorgt meestal voor problemen... dus gewoon niet meer doen! Rustig een opdrachtje van iemand die je minder goed kent aannemen, en je niet van de wijs laten brengen.

Take it easy, but take it!

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

10

Re: chocolade barbie :nooo

Als iemand zoveel commentaar heeft op het werk, dan zou ik dus de volgende keer gewoon 'sorry, ik heb geen tijd' of 'de banketbakker kan het waarschijnlijk v

11

Re: chocolade barbie :nooo

Gewoon wel taarten voor derden, alleen niet voor haar. Als ik zo'n commentaar zou krijgen op iets wat ik maak, dan zou ik de volgende keer zeggen, ga maar lekker naar de bakker, daar steek je er toch te veel tijd voor in.

Ze heeft gekregen wat ze vroeg. En mochte ze blijven pushen kun je zeggen dat de Barbie alleen nog maar in marsepein gaat, omdat deze vorm eigenlijk niet goed is voor chocolade!

Als je mij die barbie hier voor me zou zetten, ben ik bang dat-ie met 2 min helemaal verschwunden is........ jammie

12

Re: chocolade barbie :nooo

Ik vind hem gezien de eisen die er aan vooraf liggen juist heel leuk geworden en ze mag zeker niet klagen denk ik.

Voor jou is het hobby, je bent geen banketbakker....
Dan vind ik zowiezo al dat je niet moet klagen als de taart iets anders smaakt dan je verwacht had.

Jammer hoor...maar het ligt zeker NIET aan jou.

13

Re: chocolade barbie :nooo

Voor je beste vriendin.... :S ? Dat wil je wel zo houden neem ik toch maar aan? Zou met haar bespreken maar geen taarten te maken, met haar 'eisen' is het te moeilijk om aan de hooggespannen verwachtingen te voldoen en het is voor jou niet leuk om al je moeite niet beloond te zien worden met een welgemeend compliment van haar!

Ik vind het een hele knappe taart!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

Re: chocolade barbie :nooo

tjeeemig dat is toch bijna niet te doen...een barbie taart zonder marsepein of fondant. Een barbie taart is dan toch niet compleet??? maar super gedaan met alle beperkingen...tja ik kan wel zeggen dat het iets netter had gekund, maar hoe je het beter had kunnen doen...geen idee. heel veel oefenen denk ik. misschien is het wel een tip om de volgende (hahaha zal die komen???) keer de ganache te spuiten? weet het niet hoor, zit ook maar een beetje mee te denken!
Maar nogmaals goed gedaan, gewoon een zeer moeilijke opdracht!!!

Groet Corinne

Groet Corinne

15

Re: chocolade barbie :nooo

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het doet zo'n deugd, echt waar.

Ik had tegen mijn man ook al gezegd dat ik zeker geen taarten meer zou maken voor haar. Ze is inderdaad te veeleisend.
Eigenlijk moest de barbietaart zelfs van 'eclair' deeg gemaakt worden, opgevuld met bbr :s 
Gelukkig had ik dat al uit haar hoofd kunnen praten.

Enne, ik zou ze inderdaad heel graag als vriendin houden, maar ik heb niets meer gehoord van haar sinds ik haar geantwoord heb dat er zeker niet meer pudding in kon en dat het mij verwonderde dat de biscuit te zwaar was (vooral van die slagroomtaart: die woog echt 2 x niks!)

Bedankt voor jullie hart onder de riem!
Ik ben inderdaad geen banketbakker, maar zopas toch weer een bestelling gekregen van een collega voor de 50 ste verjaardag van haar neef, in november. Iets speciaal met v

16

Re: chocolade barbie :nooo

Gelukkig maar dat je weer positief bent en naar de volgende opdracht uitkijkt. Ik vond het echt een sneu verhaal, had echt medelijden met je!

En ach een paar "eisen" is wel ok, maar ze vroeg eigenlijk om het onmogelijke.
Je kunt by the way heel makkelijk marsepein en fondant van een taart afhalen.... toch, dus als je er niet van houdt, eet je het gewoon niet op? (Dat doen ze bij mij ook).

Groetjes Ingrid en nog heel veel bakplezier!!! :+

17

Re: chocolade barbie :nooo

Ik sluit me aan bij de rest: gezien de onmogelijkheid van de opdracht heb je meer dan je best gedaan en is het resultaat volgens mij meer dan goed. Laat je niet in de put praten hoor, ik heb ook even gekeken naar je andere taarten en ze zien er allemaal heerlijk uit.

Voor haar bak je gewoon geen taarten meer en mocht ze er naar vragen dan leg je haar uit dat de eisen die zij heeft aan een taart vrij onmogelijk zijn en aangezien ze tot nu toe steeds ontevreden was met de door jou gemaakte taarten kan ze in de toekomst beter naar een banketbakker gaan (eens kijken of hij het beter kan!).

Veel bakplezier, laat dat niet verpesten!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

18

Re: chocolade barbie :nooo

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Van onmogelijke eisen een mooie taart gemaakt. Ik  zou het je niet hebben nagedaan, zou er niet eens aan durven te beginnen. 

Op naar de volgende 'marsepeine' taart!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

19

Re: chocolade barbie :nooo

Nou is het afgelopen!!!!

Zeg me waar ze woont en ik laat het er uitzien als een ongeluk... :lol: ;)

Ik vind het een prachtige Barbie. Zooooo'n lekker moppie!!!!
Da's er nou een helemaal naar mijn smaak...!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

20

Re: chocolade barbie :nooo

Ik vind de taart geweldig gelukt! Zeker als je bedenkt wat er allemaal niet mocht en wel moest...

Mijn mening is dat de klant teveel zeurt. Ze willen weleens dingen die "technisch" gezien gewoon niet mogelijk zijn.

Het lijkt wel iemand die altijd wat te zeuren m

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

21

Re: chocolade barbie :nooo

Ondanks de moeilijkheidsgraad vind ik hem wel goed gelukt hoor.
Geen taarten meer voor haar maken hoor. Het is zo leuk om taaten te maken en mensen blij te zien, maar als ze heel veel eisen hebben en iets onmogelijks willen en dan nog niet tevreden zijn, lekker naar de bakker laten gaan (die zal ook niet in al haar eisen meegaan ;) )

Enne Koenie, jij bent ook van alle markten thuis zeg hahahaha

22

Re: chocolade barbie :nooo

Ik vind het ook mooi en ik mag toch hopen dat het kleine meisje dat ook vond! Of was-ie voor een grote meid, dat heb ik niet helemaal begrepen.

Voor de smaak: je zou de fondant met chocoladesmaak uit de webshop kúnnen proberen, maar toen ik die gisteren voor het eerst uitpakte, vond ik het wel een beetje chocoladesmaakstofachtig. Dus ik betwijfel of madame-klant dat had geapprecieerd...

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

23

Re: chocolade barbie :nooo

Hoi Els,

Natuurlijk sluit ik me helemaal aan bij mijn collega-forummers. Sommige mensen weten gewoon niet wat wel en niet kan.

Laat ze anders eens een taartje bij jou komen maken zelf, kun jij daar flink commentaar op leveren, haha.

Dat merk ik in de ws. ook vaak, omdat ze niet weten hoe het in elkaar zit denken ze dat het onmogelijke ook wel moet kunnen (omdat de plaatjes die ze gezien hebben er al zo mooi uit zien denken ze waarschijnlijk dat je kunt toveren...)

Enneh... Koenie, pik je mij even op onderweg? :D :D :D

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

Re: chocolade barbie :nooo

nou dat vind ik wel een beetje ondankbaar hoor!
JE DOET JE BEST OM HET HELEMAAL VOLGENS DE WENSEN TE MAKEN EN DAN ZEUREN ZE NOG!

je kunt merken dat ze niet weten dat een 3D taart iets anders is dan een gewone er zijn nou eenmaal beperkingen bij 3D.
mijn vorige barbie met alleen bbr schoof ook heen en weer dus dat is gewoon geen geschikte vulling om er dik tussen te doen.En chocola is gewoon moeilijk om er helemaal glad op te krijgen(dat had ze wsch. in gedachten).

nou ik vind hem helemaal niet verkeerd als je al die eisen hoort kon je weinig kanten uit.

Ik zou als zij volgende keer weer een taart wil bestellen vooraf duidelijk zeggen wat de mogelijkheden zijn en als je niet zeker bent of het wat wordt dat duidelijk zeggen en doorsturen naar de Hema o.i.d.


succes,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

25

Re: chocolade barbie :nooo

Nou sorry hoor maar wat een seurpiet zeg. Zo'n moeder zo'n dochter zou ik maar zeggen. Wat ik alleen niet snap is dat als ze al een paar keer eerder bij je had besteld en daar veel commentaar op had, dan zo ik als ik haar was niet zo gauw weer iets bestellen. (denk dat ze stiekem wel weet dat je het gewoon super doet en dat je taarten super lekker zijn ;), maar goed daar komt ze nog wel achter anders).

Je moet je er maar niet teveel van aantrekken hoor!!! ik vind hem met alle eisen in iedergeval geslaagd geworden.

Groeten Nathalie