1 Laatst bewerkt door mac:) (28-03-2006 22:27)

Onderwerp: taartenstandaard

Weet 1 van jullie waar je een (bruids)taartenstandaard kan komen of kopen?

Ik heb ze ook bij www.cake.nl gezien, maar vond ze toch prijzig!

Ik vindt een  gestapelde bruidstaart zoals bij Inge op de site ook erg mooi, maar het stapelen 'schrikt' me een beetje af.
Misschien ben ik een beetje huiverig dat de taart dan toch inzakt op de grote dag.
(ik moet over een paar maanden een bruidstaart maken).

Ik wil wel graag een taart maken met meerdere lagen.
Maar aan welke diameters voor een ronde taart moet ik dan nemen? (voor 50 man)

Ik vindt 't wel leuk dat de top (kleinste taartje) voor het bruidspaar blijft, dan kunnen ze er nog van genieten tijdens de witte broodsweken (of dagen ;-) )

Dat had ik ook met mijn bruidsstaart!

groetjes | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: taartenstandaard

hoi,

ik weet dat je ze bij piece of cake in purmerend kan huren. Ook geloof ik dat het in utrecht ook ergens kon, maar dat weet ik niet meer zeker. En misschien anders vragen bij de bakker? geen idee of ze dat doen.

Groetjes Marloes

3

Re: taartenstandaard

Hallo Magnolia

Het hangt er een beetje van af wanneer de taart gesneden wordt. Als het na het eten is kunnen de stukken kleiner gesneden worden.
Ook is een diepere taart in kleinere stukken te snijden.
Een taart van 24cm doorsnee geeft je +/- 16 stukken.
Hoeveel lagen wil je de trouw taart maken?
Ik moet zelf een trouwtaart maken voor juli. De echte taart is drie lagen en dan maak ik er een extra laag bij zonder fratsen om genoeg stukken te hebben.
Ik heb twee taarten standen die gehuurd kunnen worden. hangt ervan af hoever je hier vandaan woont en wanneer je ze nodig hebt.

groetjes francisca

4

Re: taartenstandaard

Hoi Magnolia,

Ik heb de standaard bij Hanos gekocht en ik geloof dat ik rond de 30 euro kwijt was voor 4 lagen. Dan heb ik het over een witte kunststofstandaard. Ze hebben meerdere vormen alleen moest het voor mij wel besteld worden. Binnen een week was het binnen.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

5 Laatst bewerkt door mac:) (30-03-2006 08:37)

Re: taartenstandaard

Ja dat zou ik ook kunnen doen, bij een bakker vragen!

Ik moet een trouwtaart maken voor eind September en ik woon zelf in nijverdal. Dat is niet echt in de buurt waar jij vandaan komt, Francisca (dacht ik :-))

Maar je hebt wel mooie standaarden ( heb ik bij je foto's gezien, dackt ik).

En Peronne, de standaard die jij heb, moet er dan een 'gat' middenin de taart? En wat zijn de diameters van je standaard?

Misschien maar even een pasje aanvragen bij de Hanos! Hebben ze daar ook veel bakspullen enz enz?

ciao | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

6

Re: taartenstandaard

Hoi Magnolia,

Ja die van mij heeft een gat in het midden. Ik dacht dat de grootste rond de 32 cm was en de kleinste ong 20 cm. Ik heb de ronde set van wilton en die lijkt ervoor gemaakt te zijn. Sorry bijna alles is nu ingepakt dus ik kan het niet nameten. Ze hebben ook 3 lagen en ik dacht zelfs 5 lagen. Je kunt ze ook zelf samenstellen, dus ik kan ook twee of drie lagen op elkaar schroeven.

Succes en groetjes van Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl