26

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

sam77 schreef:

jaa tis gelukt...en lekker dat ze zijn..... :9  :9

http://i53.tinypic.com/atm161.jpg

Wat ziet het er mooi uit! Zowel je koekjes als je tafelbekleding, bord en mok  :Y

27

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

dank je wel!!!

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Mjammie, deze gaan op mijn to do list.  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

29

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

:thumb:

30

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik heb gisteren het deeg gemaakt en vandaag de koekjes gebakken, het deeg plakte nog wel iets maar ik heb wat poedersuiker op mijn handen gedaan waardoor het makkelijk rollen was.
De koekjes zijn heerlijk, morgen bak ik de andere helft, ik heb er trouwens wat hazelnoot krokant doorgedaan.
Ik heb wel een foto gemaakt maar het lukte nog niet om hem geplaatst te krijgen maar ik zal morgen nog een poging wagen.
Bedankt voor het lekkere recept.
Willy

31

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

bosbes schreef:

Ik heb gisteren het deeg gemaakt en vandaag de koekjes gebakken, het deeg plakte nog wel iets maar ik heb wat poedersuiker op mijn handen gedaan waardoor het makkelijk rollen was.
De koekjes zijn heerlijk, morgen bak ik de andere helft, ik heb er trouwens wat hazelnoot krokant doorgedaan.
Ik heb wel een foto gemaakt maar het lukte nog niet om hem geplaatst te krijgen maar ik zal morgen nog een poging wagen.
Bedankt voor het lekkere recept.
Willy

Graag gedaan, fijn om te lezen dat het smaakte!

Ik ben erg benieuwd naar je foto's , die kun je via tinypic.com/ imageshack of plaatjesupload uploaden.

32

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Stond startklaar om ze te gaan maken, heb ik geen zonnebloemolie in huis. Later vandaag dus maar.
Kort vraagje. Welke suiker gebruik je?
Basterd of kristal of maakt dat niet uit?

33 Laatst bewerkt door hetnieuwewerck (20-07-2011 21:57)

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik heb de koekjes gebakken,ze waren super.
Daarna heb ik met het recept van Cake-Royale een bodem van een chocolade-taart gebakken.

Hierbij het recept.

Neem een springvorm van 25 cm,en bekleed de bodem met bakpapier.
Maak het recept van de koekjes,en verdeel over de bodem,+/- 1 cm dik,dit hoef je niet te koelen.(van de rest kan je na het koelen nog koekjes bakken).
Bak de bodem 15 minuten op 175 graden.
laat afkoelen en snijdt de zijkant even los.
smelt 450 gram chocolade(puur of gedeeltelijk melk)en laat afkoelen.
Klop een halve liter slagroom,(kamertemperatuur)totdat je er net een spoortje in kan trekken,maar zeker niet te stijf.
meng eerst een kwart van de chocolade met de slagroom,en schep er daarna de rest van de chocolade door.
Vet de wand van de springvorm dun in met olie of boter.
Giet het mengsel op de gebakken bodem in de vorm en strijk glad, laat 5 uur in de koelkast opstijven.
meng wat poeder suiker met cacaopoeder(half om half),snijdt de taart in punten(kleine,is erg machtig)en zeef er wat van het suiker/cacaomengsel over.
Eet smakelijk.

Vr Gr  Thé

34

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

:thumb:  Thanks!

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

35

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Mmm ik heb vandaag ook deze koekjes gemaakt. Wat worden het er veel!!

http://3.bp.blogspot.com/-TSzmhPHcoJA/TZswXWvMxlI/AAAAAAAAAE8/bGlTlhX199E/s400/IMG_1783.JPG

Groetjes Kristy

36

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

val64 schreef:

Stond startklaar om ze te gaan maken, heb ik geen zonnebloemolie in huis. Later vandaag dus maar.
Kort vraagje. Welke suiker gebruik je?
Basterd of kristal of maakt dat niet uit?

Maakt volgens mij niet zo heel veel uit, maar ik gebruik kristalsuiker.

37

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

hetnieuwewerck schreef:

Ik heb de koekjes gebakken,ze waren super.
Daarna heb ik met het recept van Cake-Royale een bodem van een chocolade-taart gebakken.

Hierbij het recept.

Neem een springvorm van 25 cm,en bekleed de bodem met bakpapier.
Maak het recept van de koekjes,en verdeel over de bodem,+/- 1 cm dik,dit hoef je niet te koelen.(van de rest kan je na het koelen nog koekjes bakken).
Bak de bodem 15 minuten op 175 graden.
laat afkoelen en snijdt de zijkant even los.
smelt 450 gram chocolade(puur of gedeeltelijk melk)en laat afkoelen.
Klop een halve liter slagroom,totdat je er net een spoortje in kan trekken,maar zeker niet te stijf.
meng eerst een kwart van de chocolade met de slagroom,en schep er daarna de rest van de chocolade door.
Vet de wand van de springvorm dun in met olie of boter.
Giet het mengsel op de gebakken bodem in de vorm en strijk glad, laat 5 uur in de koelkast opstijven.
meng wat poeder suiker met cacaopoeder(half om half),snijdt de taart in punten(kleine,is erg machtig)en zeef er wat van het suiker/cacaomengsel over.
Eet smakelijk.

Vr Gr  Thé

Oh jeetje dit klinkt gruwelijk lekker! Heb je misschien een foto? Ik ben erg benieuwd.

38

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

deffie schreef:

:thumb:  Thanks!

You're welcome!

kristy schreef:

Mmm ik heb vandaag ook deze koekjes gemaakt. Wat worden het er veel!!

http://3.bp.blogspot.com/-TSzmhPHcoJA/TZswXWvMxlI/AAAAAAAAAE8/bGlTlhX199E/s400/IMG_1783.JPG

Groetjes Kristy

Ze zien er goed uit! Ik dacht heel even dat het sam77 haar foto was i.v.m. de zelfde kleuren servies enzo haha.

39

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ze zien er goed uit! Ik dacht heel even dat het sam77 haar foto was i.v.m. de zelfde kleuren servies enzo haha.

Haha ja ik zag het ook. Populaire kleurtjes!

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Cake-Royale schreef:
hetnieuwewerck schreef:

Ik heb de koekjes gebakken,ze waren super.
Daarna heb ik met het recept van Cake-Royale een bodem van een chocolade-taart gebakken.

Hierbij het recept.

Neem een springvorm van 25 cm,en bekleed de bodem met bakpapier.
Maak het recept van de koekjes,en verdeel over de bodem,+/- 1 cm dik,dit hoef je niet te koelen.(van de rest kan je na het koelen nog koekjes bakken).
Bak de bodem 15 minuten op 175 graden.
laat afkoelen en snijdt de zijkant even los.
smelt 450 gram chocolade(puur of gedeeltelijk melk)en laat afkoelen.
Klop een halve liter slagroom,totdat je er net een spoortje in kan trekken,maar zeker niet te stijf.
meng eerst een kwart van de chocolade met de slagroom,en schep er daarna de rest van de chocolade door.
Vet de wand van de springvorm dun in met olie of boter.
Giet het mengsel op de gebakken bodem in de vorm en strijk glad, laat 5 uur in de koelkast opstijven.
meng wat poeder suiker met cacaopoeder(half om half),snijdt de taart in punten(kleine,is erg machtig)en zeef er wat van het suiker/cacaomengsel over.
Eet smakelijk.

Vr Gr  Thé

Oh jeetje dit klinkt gruwelijk lekker! Heb je misschien een foto? Ik ben erg benieuwd.

Sorry,ik heb er geen foto van.
Maar het duurt vast niet lang voor ik hem weer maak.
Ik weet dan hopelijk ook hoe je een foto moet toevoegen aan een bericht.

Vr Gr Thé

41

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Klikt wel erg lekker, moeten we binnenkort maar eens uitproberen

42

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Nu is er bij mij nog nooit iets zo grandioos mislukt dat t de prullenbak in moest, maar deze koekjes helaas wel!

En dat nog wel voor zo'n simpel recept.  :grr:

Mijn beslag was, in tegenstelling tot wat ik verwachtte nav alle reacties, vrij stevig/sticky. rijzen deden ze nauwelijks en verbrand waren ze wel! Ook de poedersuikerlaag was trouwens nauwelijks te zien.  :lol:

hoeveelheden nagekeken en dat klopte toch echt allemaal. Zal ergens wel een foutje gemaakt hebben denk ik.  :x
binnenkort nog maar een poging wagen.  :)

43

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Hallo,

kan je in plaats van zonnebloemolie ook olijfolie gebruiken?

alvast bedankt.
Karin

44

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik heb ze net gemaakt, en ze zijn héérlijk! Ik heb er nu al twee op :P

Groetjes Laura!

45

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik heb ze van de week ook gebakken, wat zijn ze lekker...
en leuk om te maken. Ik had ze 20 min. gebakken, misschien iets te lang maar ze smaakten bijzonder.
Knapperig van buiten en van binnen smolten ze op je tong.
Dank je wel voor dit lekkere recept.

groetjes, anne-mieke

46

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik heb ze ook gebakken! Wat een overheerlijke koekjes.
Super bedankt voor het recept! :)

47

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Vizzstick schreef:

Nu is er bij mij nog nooit iets zo grandioos mislukt dat t de prullenbak in moest, maar deze koekjes helaas wel!

En dat nog wel voor zo'n simpel recept.  :grr:

Mijn beslag was, in tegenstelling tot wat ik verwachtte nav alle reacties, vrij stevig/sticky. rijzen deden ze nauwelijks en verbrand waren ze wel! Ook de poedersuikerlaag was trouwens nauwelijks te zien.  :lol:

hoeveelheden nagekeken en dat klopte toch echt allemaal. Zal ergens wel een foutje gemaakt hebben denk ik.  :x
binnenkort nog maar een poging wagen.  :)

t plakte nog erg aan me hand maar na wat poedersuiker ging t rollen wel. heb nu alleen 1 stuk koek. hahahaha
de rest maar weer in de koelkast gezet. later maar weer proberen

48

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Iedereen is zo lyrisch over dit recept dus ik ga het ook maar proberen!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

49 Laatst bewerkt door Ravennaz (12-06-2011 14:17)

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Bedankt voor het lekkere recept. Ik heb ze net gebakken en ze zien er prachtig uit! Ze smaken inderdaad naar brownies! Heerlijk! Ik denk dat ik er volgende keer stukjes chocolade door doe ^^

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/254504_224480927581862_100000598697571_880052_1658778_n.jpg

Ik kreeg er 40 uit dit recept.

50 Laatst bewerkt door sam (18-06-2011 13:18)

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

hallo,

Ik heb het recept deze week ook eens geprobeerd. Resultaat: ze zagen er super uit, maar ..... waren niet te eten!

Ik had het recept verdubbeld en dus ook 4 theelepels zout eraan toegevoegd. Ik gebruik altijd zo'n maatlepelset om theelepels af te meten, doen jullie dat ook? Of gebruiken jullie een echt theelepeltje (heb zo precies de indruk dat daar minder in gaat?  :think: ) Want: ze smaakten heel zout, echt niet lekker :nooo

En daarnaast .. ook niet echt zoet? Even voor alle duidelijkheid; die poedersuiker uit het recept; die moet je toch niet in het beslag doen hé?? Ik dacht dat die diende om de bolletjes te rollen, dus heb het er niet ingedaan. Klopt dat?

Resultaat; meer dan 100 koekjes de container in!! :s  :grr:  :(

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik wil het zeker nog eens opnieuw proberen. Leuk om te maken, en wauw-effect.

Misschien ook nog een tip: het is echt veel eenvoudiger balletjes draaien als het beslag net uit de koelkast komt. Naarmate je bezig bent en het beslag opwarmt, wordt het steeds plakkeriger. Daarom deze tip: verdeel het beslag over meerdere kleine kommetjes ipv één grote. Dan kun je de kommen één voor één uit de koelkast halen; veel handiger (wel iets meer afwas :o  )

groetjes sam