1

Onderwerp: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Hoi allemaal,

Het lijkt wel of er steeds meer 3D taarten worden gevraagd. Deze minnie mouse was wel errug lastig. Alles ging fout met deze taart! Het meest storende vind ik de mond,neus, wangen gedeeltes. Hou moet ik dat nou doen?! Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADCB6WXN.jpg

De electrische gitaar ging een stuk beter, maar wat ik me nu afvraag... hoe maak ik die snaren recht en strak zonder dat ze breken. De draadjes zijn zo dun (fondant) dat ze na een uur al droog zijn en elke beweging die je maakt, maakt dat ze stukgaan. Dit zie je niet op de foto, maar toen hij opgehaald werd, waren er al twee snaren stuk. Erg jammer... Ook andere feedback is zeer welkom. Ik heb nog veel te leren over deze taarten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ANSIZE4.jpg

Alvast bedankt!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

2

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Ik vind het heel erg knap wat je ervan gemaakt hebt! Aangezien ik geen enkele ervaring heb met 3D taarten, kan ik je geen tips geven. Ik zie wel wat je bedoelt met het onderste deel van het snoetje van Minnie, maar ik zou niet weten, hoe je het anders maakt. Ook op de vraag van je gitaar heb ik geen antwoord, maar die vind ik wel heel erg goed gedaan. Het breken van de snaren is denk ik haast niet te voorkomen met fondant of royal icing, dus dan zou je plastic of nylon moeten nemen? :s

Ik hoop dat iemand anders het antwoord weet :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Ik snap wat je bedoelt...de bovenkant van Minnie vind ik geweldig echt. Maar ze mist inderdaad een ondergedeelte van het koppie. Zou je het gezicht van Minnie (de onderkant) niet op kunnen vullen met kleine blanda-vormige biscuit, of misschien wel van ontbijtkoek?

Ik zou van de gitaar de snaren volgende keer denk ik gewoon van floral wire maken. Dat is zilver en kaarsrecht. Ik denk dat dat het mooiste is, is wel jammer dat dan niet alles eetbaar is, maar van gebroken snaren word je ook niet blij als maakster!

Ik vind ze wel beide super gemaakt hoor!!! het zijn echt kleine puntjes, want ze zien er echt geweldig uit!

4

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

wow allebei gaaf,en vooral die gitaar echt mooi :+

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Ik vind ze ook allebei tof, ik kan alleen nog maar dromen van dat soort taarten ;) dus tips heb ik eigenlijk ook niet echt, sorry.

6

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Wauw prachtige taarten!!!! :Y  :thumb:  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

7

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Sorry tips heb ik niet, maar vind ze prachtig !

8

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

echt mooi gemaakt hoor ;)
je mag gewoon niet twijfelen aan jezelf ;)
als ik een 3d mini zou moeten doen, zou ik het zelf vormen uit de taart maar dan toch liggend (makkelijker...)
maar ik vind ze super!!!
^^

Enthousiaste groet, Maxime

9

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Bedankt allemaal,

tja, het grootste probleem met die mond was dat het op geen enkele manier vast bleef zitten. Ik had namelijk een hele mooie gemaakt, die precies paste, maar het viel er steeds af, want het was veel te zwaar. Uit de taart snijden ging ook niet, want het hoofd waren twee blanda's op elkaar, en uit een grotere taart snijden krijg ik nooit mooi rond. Ik denk dat ik het inderdaad moet opvullen met iets lichts, biscuit of ontbijtkoek ofzo en dan met de eerste laag fondant al meebekleden. Maar goed...

de snaren, ja ik heb ook aan floral wires gedacht, maar ik vind het dan zo jammer dat het niet eetbaar is, maarja... volgende keer doe ik het wel zo, dit was ook niet leuk.

Bedankt allemaal! Als er nog iemand een gouden tip heeft (of andere feedback)... please...

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

3D is lastig he? Toch een mooi resultaat hoor! Die gitaar is tof zeg!

Wat betreft de gitaartaart: als je zorgt dat de gitaarhals even hoog is als de rest, kun je de snaren gewoon plat op de taart plakken dan breken ze niet / zie je de breuken niet (goed).

Wat betreft Minnie: ik heb haar ook gemaakt, maar dan een stukje kleiner... Ze is van cake, gebakken in de Wilton minibearvorm. Ik heb het gezichtje los gemaakt, daarna een stokje in het neusje gedaan en zo in het hoofd geprikt. Volgens mij zou dat ook zo kunnen werken met een grotere uitvoering :think:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4RHBOWT.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Hoi, wat een leuke taarten!!!!!!!
Echt mooi hoor.
Ik denk dat als je een gezicht met een duidelijke snuit maakt dit moet uitsnijden uit je cake. De snuit kan je er niet los aanmaken want dat is te zwaar. Ik zou het gezicht uit 3 gedeeltes hebben gemaakt. 1 de onderkant, 2 de snuit en middenstuk van het hoofd en 3 de bovenkant en voorhoofd van de muis. En bij 3 moet je er dan voor zorgen dat hetdwars over de snij lijnen van deel 2 ligt zodat het lekker stabiel ligt. Maar goed dit is mijn theorie, moet het zelf nog in de praktijk brengen.
Ga ik binnenkort maar eens proberen.

Die snaren zou ik ook doen zoals Jozien.

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

12

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

Bedankt meiden! Met een stokje of douwel is inderdaad een goed idee Jozien! Jouw minnie is overigens heel schattig!

Ik denk toch dat ik bij een toekomstige gitaar de snaren met foral wire doe, geen risico dan.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

13

Re: [dringend feedback nodig] Minnie en een electrische gitaar

leuke taarten,

Ter aanvulling op de tips als je stut met van die schocosticks dan kun je alles ook nog gewoon opeten.

bak en smul met maten
kijk ook eens op mijn site www.deoudetaartendoos.nl