1

Onderwerp: Taart met fondant bewaren...

Hoi, ik las op de site dat je taarten buiten de koelkast maar ook erin kan bewaren. Ik heb mijn taart met fondant en banketbakkersroom in de koelkast bewaard, en nu is de fondant helelmaal zacht geworden. Kan je een taart met fondant nou per definitie toch maar beter niet in de koelkast bewaren, of ligt het aan de laag die ik onder de fondant heb gedaan, over de cake. Daar zit namelijk gepureerde aarbeien met banketbakkersoom. Als je dus niks tussen de fondant en de cake doet, dan 'smelt' de fondant niet? En als je botercreme ertussendoet? Smelt ie dan ook in de koelkast??

Bedankt alvast!

Groetjes Cindy

2

Re: Taart met fondant bewaren...

Je taart kan wel in de koelkast, maar dan in een taartdoos oof taartstolp.
Ik leg ook weleens een koelelement onder in mijn oven, als ik die toch niet nodig heb. Als die ruimte warmte kan isoleren, kan het ook kou vast houden ;)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: Taart met fondant bewaren...

Hallo Cindy,

De taart kun je het beste insmeren met abrikozengelei of een dun laagje botercreme, dan wordt de fondant niet week. De laag banketbakkersroom met aardbeien is te vochtig voor de suiker in de fondant, dat gaat smelten. Is het ook een beetje bobbelig geworden? Want dat zie je dan ook vaak gebeuren.

Succes voor een volgende keer

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: Taart met fondant bewaren...

Ja het was bobbelig. Maar vooral gewoon dun geworden, een sausje zeg maar.

Ik had m in het bakblik laten staan en afgesloten met alufolie.

Enne, een doos zou ideaal zijn, maar waar haal je die? Kben al een keer bij de Hema geweest, maar dat doen ze niet. En de bakker al helemaal niet....

groetjes

5 Laatst bewerkt door Lauper (27-03-2006 09:06)

Re: Taart met fondant bewaren...

Wow. Ik las nu pas goed de tip van de mag met een koelelement. Werkt dat echt? Want dat is echt een goed idee! Maf. Je denkt niet zo vaak buiten de lijntjes. Een oven om te koelen, hilarisch goed idee!

6

Re: Taart met fondant bewaren...

He, dat scheelt dan misschien per Hema, ik heb er wel eens 1 vandaan gehaald. Vroegen ze dan iets van 50 cent of zo voor. Later heb ik (Blokker? Zo'n soort winkel in ieder geval ) een plastic taartdoos gekocht. Het is een ronde deksel waar je de taart op zet en dan zit er een doorzichtige ronde doos bij en die zet je er dan overheen en die klemt dan vast in de rand van die deksel/bodem. Ik moet nl nog wel eens een taart of cupcakes meenemen voor een gelegenheid en dan is zo'n doos ideaal.

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.